گروه بین‌الملل- ایالت «سیدی بوزید» مهد بهار عربی شاهد اعتصاب عمومی در اعتراض به بازداشت‌های گسترده توسط نیروهای امنیتی است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، از جمله شهرهایی که در آن اعتصاب عمومی به راه افتاده، شهر «منزل بوزیان» است. اعتصاب‌کنندگان خواستار آزادی فعالان و ارائه راه‌حل برای مشکلات اجتماعی منطقه خود شدند.

از طرف دیگر، این اعتصاب که به دعوت «اتحادیه عمومی کار تونس» برگزار شد، باعث فلج شدن فروشگاه‌ها، مدارس و ادارات دولتی شد. در همین حال، «مهدی حرشانی» یکی از اعضای کمیته حمایت از انقلاب در سیدی بوزید، مهد بهار عربی و انقلاب تونس که منجر به سرنگونی «زین‌العابدین بن‌علی» رییس‌جمهوری سابق این کشور شد، تصریح کرد که مردم به خشونت بیش از اندازه پلیس در برخورد با تظاهرات‌کنندگان اعتراض دارند.حرشانی افزود که معترضان همچنین خواستار آزادی ده‌ها بازداشتی هستند که به تازگی توسط نیروهای امنیتی و در جریان اعتصاب در سیدی بوزید بازداشت شدند. بنا بر این گزارش، مردم ایالت سیدی بوزید از روز شنبه اعتصاب باز خود را آغاز کرده و اعلام کردند تا زمان برآورده شدن خواسته‌های خود به این اعتصاب ادامه می‌دهند.