گروه بین‌الملل- منابع آگاه اروپایی اعلام کردند یونان دور جدید کمک‌های مالی بین‌المللی را دریافت خواهد کرد و وام‌دهندگان بین‌المللی خواستار خروج یونان از منطقه یورو نیستند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، دو نشریه آلمانی به نقل از منابع آگاه اروپایی اعلام کردند یونان دور جدید کمک‌های مالی بین‌المللی را دریافت خواهد کرد. این دو نشریه آلمانی افزودند: وام‌دهندگان بین‌المللی خواستار خروج یونان از منطقه یورو نیستند و به همین علت به‌رغم کسری بودجه سنگین دولت یونان و پیشرفت ناچیز آتن در اجرای اصلاحات ساختاری مالی و اقتصادی کمک‌های مالی جدید را در اختیار این کشور قرار خواهند داد.

مذاکرات یونان با وام‌دهندگان بین‌المللی شامل صندوق بین‌المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا قرار است از هفته جاری بار دیگر از سر گرفته شود. یونان قصد دارد در این مذاکرات نظر مساعد وام‌دهندگان بین‌المللی را برای اعطای کمک مالی ۳۱ میلیارد یورویی جلب کند.

یونان بدون دریافت کمک‌های مالی جدید ورشکست خواهد شد و چاره‌ای جز ترک منطقه یورو نخواهد داشت. یک مقام آگاه اروپایی در این باره به یک نشریه آلمانی گفت دولت یونان فهرستی از اصلاحات اقتصادی و مالی مورد نیاز و ضروری را دریافت خواهد کرد و پارلمان این کشور باید تا زمان مشخصی اجرای این سیاست‌ها را به تصویب برساند.

هر زمان که پارلمان و دولت یونان با اجرای سیاست‌ها و اصلاحات اقتصادی و مالی جدید موافقت کنند کمک مالی جدید در اختیار آتن قرار خواهد گرفت.