گروه بین‌الملل- بر اساس حکم دیوان عدالت اروپا شرکت‌های هواپیمایی در این قاره باید برای تاخیرهای بیش از ۳ ساعت پروازها ۲۵۰ تا ۶۰۰ یورو به مسافران خسارت بپردازند.

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، دیوان عدالت اروپا تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید برای تاخیرهای ۳ ساعت یا بیشتر به مسافران خسارت بپردازند. بر اساس این حکم که تاییدی بر حکم صادره این دادگاه در سال ۲۰۰۹ است مسافران می‌توانند خسارتی میان ۲۵۰ تا ۶۰۰ یورو با توجه به مسافت پرواز خود درخواست کنند. این خسارت شامل شرایط فوق‌العاده نمی‌شود.

نظامنامه اروپایی که در سال ۲۰۰۴ اعلام شد، شرکت های هواپیمایی را به پرداخت خسارت به مسافران برای لغو و تاخیرهای خاص ملزم ساخته است.

دیوان عدالت اروپا در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد مسافرانی که با تاخیر مواجه می‌شوند اگر تاخیر بیش از ۳ ساعت باشد همانند مسافرانی هستند که پروازشان لغو شده است.

پیش از این، مسافران تنها می‌توانستند درخواست وعده غذایی، نوشیدنی، ۲ تماس تلفنی رایگان و برای تاخیرهای نیمه‌شب هتل و وسیله ایاب و ذهاب به هتل داشته باشند.

برخی از خطوط هوایی و سازمان‌های مسافرتی از این حکم پیروی نکردند و دادگاه عالی انگلیس را متقاعد کردند تا در آگوست ۲۰۱۰ به دیوان عدالت اروپا تقاضای استیناف دهد.