گروه بین‌الملل- کارکنان وسایل نقلیه عمومی شهر مادرید از روز جمعه در اعتراض به سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی دولت به مدت ۴۸ ساعت دست به اعتصاب زدند. به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اعتصاب کنندگان خواستار پرداخت یک ماه اضافه حقوق آخر سال هستند که پیش از این دریافت می‌کردند، اما در پایان سال گذشته میلادی به دلیل اجرای سیاست‌های ریاضتی به آنها پرداخت نشده است. این اعتصاب که در آستانه یک جشن سنتی به نام «رژه‌سه پادشاه» انجام می‌شود، رفت و آمد ساکنان پایتخت را با مشکل مواجه کرده است.

کارکنان وسایل نقلیه عمومی همچنین اعلام کرده‌اند که روز هفدهم ژانویه نیز در دو نوبت از شش تا ۹ صبح و از پنج بعدازظهر تا هشت شب اعتصاب خواهند کرد.

از سوی دیگر، دو مرد اسپانیایی که به علت مشکلات اقتصادی هفته گذشته دست به خودسوزی زده بودند، جان خود را از دست دادند. رسانه‌های محلی اسپانیایی اعلام کردند که یکی از این دو شهروند اسپانیایی بیکار بود و از مشکلات مالی به شدت رنج می‌برد. سخنگوی بیمارستان «فرخن‌دل‌روکیو» در شهر «سویل» واقع در جنوب اسپانیا گفت که مردی ۵۷ ساله چهارشنبه گذشته در شهر «مالاگا» دست به خودسوزی زد و روز جمعه در اثر آسیب‌های ناشی از آن درگذشت.

از طرف دیگر، چند ساعت پس از اعلام مرگ نخستین قربانی مشکلات اقتصادی در اسپانیا، همین بیمارستان اعلام کرد که مردی ۶۳ ساله پس از خودسوزی، روز جمعه جان خود را از دست داد.

پلیس اسپانیا نیز اعلام کرد که این مرد را در نزدیکی بزرگراهی در نزدیکی شهر مالاگا در حالی پیدا کرد که خود را در خودرویش آتش زده بود.