خبرگزاری مهر- رییس جمهوری آمریکا ضمن درخواست از قانونگذاران کشورش برای اختصاص ۴۶میلیارد دلار دیگر به عملیات‌های نظامی آمریکا در کشورهای دیگر گفت که این مبلغ باید تا پایان سال‌جاری میلادی تصویب شود.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این آخرین دستور «جرج بوش» رقم کلی درخواست مالی یک سال را برای جنگ‌های عراق، افغانستان و عملیات‌های ضد تروریسم به ۴/۱۹۶میلیارد دلار خواهد رساند که از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تاکنون به مراتب بیشترین رقم برای یک سال به شمار می‌رود. اگر این رقم به طور کلی توسط کنگره تصویب شود، رقم کلی اختصاص داده‌شده برای این امور را از آن زمان به بعد به بیش از ۸۰۰میلیارد دلار خواهد رساند. با توجه به میزان کنونی، اختصاص بودجه به جنگ‌های آمریکا می‌تواند تا زمانی که بوش دفتر ریاست جمهوری را ترک کند، تا یک تریلیون دلار برسد، رقمی که با برخی اقدام‌ها، از ترکیب جنگ‌های کره و ویتنام فراتر خواهد رفت.

دموکرات‌ها که سال گذشته با حمایت مردم مخالف جنگ عراق کنترل کنگره را بر عهده گرفتند؛ همواره از طرح بودجه بوش انتقاد و وی را به علت تلاش برای بودجه بیشتر برای این جنگ‌ها پس از وتوی لایحه مربوط به توسعه برنامه بیمه بهداشتی کودکان که درست چند هفته پیش صورت گرفت، به تمسخر گرفتند.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا و هری رید، رهبر اکثریت سنای آمریکا از لایجه بودجه جنگی بوش به عنوان نمونه‌ای برای اولویت‌های اشتباه انتقاد کردند.

پیش‌تر نیز «رابرت گیتس» وزیر دفاع آمریکا با اعتراف به تحلیل رفتن قدرت نظامی کشورش به سبب جنگ افروزی در خاورمیانه، از کنگره کشورش خواست تا ۳/۴۲میلیارد دلار دیگر را برای جنگ‌های عراق و افغانستان تصویب کند.