گروه بین‌الملل - پس از یک سلسله آتش‌سوزی‌های گسترده در فصل گرم، اکنون آمریکای شمالی در آستانه فصل زمستان گرفتار برف و سرما شده است. به گزارش آسوشیتدپرس بارش برف و بوران به همراه سرمای شدید و یخ بستن سطح خیابان‌ها و معابر مشکلات وسیعی را در آمریکای شمالی به‌خصوص در بخش حمل‌و‌نقل ایجاد کرده است. بنابراین گزارش بارش سنگین برف موجب لغو پرواز در برخی فرودگاه‌های بزرگ ایالات‌متحده و کانادا شده است.فرودگاه لوگان در شهر بوستون دست‌کم ۳۰۰پرواز مسافری خود را لغو کرده است. همچنین بوران شدید در فرودگاه شیکاگو نیز موجب لغو ۲۰۰پرواز شده است. این گزارش می‌افزاید فرودگاه‌های نیویورک تاکنون پروازهای خود را لغو نکرده‌اند اما انجام بسیاری از پروازها با تاخیر انجام شده است. مقامات فرودگاهی نیویورک به آسوشیتدپرس اعلام کرده‌اند در صورت بدتر شدن شرایط جوی به‌خصوص هنگام شب احتمال لغو پروازها در فرودگاه‌های این شهر وجود دارد.

سنگین‌ترین بارش برف در دو ایالت نیویورک و پنسیلوانیا به میزان ۳۰سانتی‌متر گزارش شده است. در تازه‌ترین گزارش‌ها به مرگ دو نفر بر اثر یخبندان در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین اشاره شده است. به این ترتیب تعداد مرگ‌و‌میر حاصل از سرما در آمریکا در ۱۰روز گذشته به ۴۰نفر رسید. در کانادا نیز دو ایالت کبک و اونتاریو بارش برف به میزان ۴۰سانتی‌متر را گزارش کرده‌اند. بیش از ۳۰۰پرواز فرودگاه شهر تورنتو در ایالت اونتاریو به دلیل بارش برف و یخبندان سطح باند فرودگاه لغو شده است. از سوی دیگر یخ بستن و لغزندگی سطح جاده حمل‌و‌نقل زمینی را نیز دچار مشکل کرده است. به گونه‌ای که تنها در شهر تورنتو ۶۰۰تصادف حاصل از لغزندگی جاده گزارش شده است. در ایالات‌متحده بارش برف سنگین موجب قطع برق در ایالت‌های نیوجرسی و پنسیلوانیا شده است. شکسته شدن درختان بر اثر سنگینی برف و سقوط آنها روی خطوط انتقال برق اصلی‌ترین عامل قطع برق بوده است.

شدت بارش برف و سرما به حدی است که برخی افراد به خبرنگاران گفته‌اند که چنین سرمایی را در ۱۰سال گذشته به یاد ندارند. ستاد یاری‌رسانی حوادث در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرده تنها در طی ۲۴ساعت ۱۶۰هزار مورد درخواست کمک داشته است. در ایالت‌های بزرگی همچون نیویورک اکنون خطر مرگ جان هزاران بی‌خانمان را تهدید می‌کند. به گفته مقامات شهر نیویورک برخی سالن‌های ورزشی برای اسکان دادن افراد بی‌خانمان در حال تجهیز هستند. نیویورک دارای یکی از جمعیت‌های بزرگ بی‌خانمان در جهان است. هر ساله در فصل سرما ده‌ها تن از افراد بی‌خانمان نیویورک جان خود را ازدست می‌دهند.