خبرگزاری مهر - بی‌نظیر بوتو و نواز شریف، نخست وزیران پیشین پاکستان در آستانه انتخابات پارلمانی، رییس جمهور این کشور را به تلاش برای تقلب در انتخابات متهم کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بوتو در سخنانی پرویز مشرف را یک دیکتاتور خواند که در برخورد با روند فزاینده ناآرامی‌ها عمدتا در شمال کشور به درستی رفتار نکرده است. وی که خطاب به جمعیتی ۲۵هزار نفری از هوادارانش در شهر لارکانا در جنوب پاکستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: در شمال، پرچم پاکستان به زیر کشیده شده و پرچم افراط گرایی افراشته شده است. بوتو همچنین با اشاره به نظرسنجی‌های اخیر از مردم خواستار اعتراض‌های گسترده علیه مشرف در صورت پیروزی حزب وی در انتخابات پارلمانی ۱۸ دی شد.

نظرسنجی که اخیرا از مردم انجام شد؛ نشان داد اکثر پاکستانی‌ها مخالف مشرف هستند و بوتو و نواز شریف، نخست وزیر سابق وابسته به حزب مسلم لیگ معتقدند مشرف به دنبال پارلمانی متشکل از هواداران خود است.

بوتو در ادامه سخنانش اظهار داشت: دولت، افراد شرور را استخدام کرده و آنها را در یونیفورم‌های پلیس به حوزه‌های رای گیری می‌فرستد که این منشا تقلب در انتخابات خواهد بود.

نواز شریف نیز در شهر لاهور گفت: دولت در تدارک تقلب گسترده در انتخابات است. وی پیشتر نیز در کنفرانسی خبری در کراچی گفته بود: مشرف و حزب او هیچ محبوبیتی ندارند و از طریق تقلب در انتخابات به حکومت خود ادامه می‌دهند.