گروه بین‌الملل- ترور بی‌نظیر بوتو با محکومیت گسترده جهانی روبه رو شد. رهبران، روسای جمهوری و نخست‌وزیران کشورهای دنیا از جمله ایران، افغانستان، عراق، آمریکا، انگلستان، آلمان، ترکیه، بنگلادش، اندونزی، سریلانکا، چین، ژاپن، کره جنوبی، امارات عربی متحده و بسیاری کشورهای دیگر با محکومیت این اقدام پیگیری و مجازات عاملان این اقدام را خواستار شدند. منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان، طی پیامی حادثه انفجار بمب و تیراندازی در محل نشست حزب مردم پاکستان را به شدت محکوم کرد. وی طی پیامی حادثه انفجار بمب و تیراندازی در محل نشست حزب مردم پاکستان و کشته شدن بی‌نظیر بوتو و تعدادی از مردم بی‌گناه پاکستان را به شدت محکوم کرد و گفت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با توجه و حساسیت خاص، موضوع ترور ایشان را تعقیب می‌کنند و امید دارند که با تلاش دولت پاکستان، در اسرع وقت مسببین این اقدام جنایتکارانه به سزای عمل خود برسند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پیامی به خانواده بی‌نظیر بوتو، مراتب تاسف و تاثر عمیق دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از حادثه ترور و کشته شدن مرحومه بی‌نظیر بوتو را به خانواده وی ابراز کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام این‌که این اقدام جنایتکارانه با هر هدف و نیتی و از سوی هر دسته و گروهی صورت پذیرفته باشد، از سوی دولت و ملت ایران شدیدا محکوم است، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خانواده آن مرحومه ابراز و با آنان ابراز همدردی کرد.

سید محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز انفجار بمب و تیراندازی در محل نشست حزب مردم پاکستان در راولپندی را که به کشته شدن بی‌نظیر بوتو انجامید، به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، با اعلام این‌که این اقدام از ناحیه هر شخص، گروه و حزبی صورت گرفته باشد، هدفی جز بر هم زدن آرامش، امنیت و صلح و ثبات منطقه و کشورهای آن را دنبال نمی‌کند، انزجار خویش را از این اقدام جنایتکارانه اعلام داشت. تام کیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: ما به طور قطع این حمله را محکوم می‌کنیم. این اقدام نشان داد که هنوز هم در پاکستان کسانی هستند که سعی دارند روند آشتی را مختل کنند و از تلاش‌ها برای پیشبرد روند دموکراسی در این کشور جلوگیری کنند.

دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز اظهار داشت که عمیقا از مرگ بوتو «شوکه» شده است. وی خواستار وحدت و خویشتن‌داری پاکستانی‌ها شد و گفت: گروه‌های افراطی با ترور بوتو نشان دادند که تمام کسانی را که به روند دموکراتیک در پاکستان متعهد هستند، مورد نظر دارند؛ اما آنها نباید و نمی‌توانند موفق شوند. واتیکان نیز ترور بی‌نظیر بوتو را اقدامی وحشتناک و فاجعه‌بار خواند. رومانو پرودی، نخست وزیر ایتالیا نیز «فاشیسم» را که موجب مرگ بی‌نظیر بوتو شد، محکوم کرد و خواستار ادامه مسیر دشوار صلح در پاکستان شد. هند نیز اعلام کرد که ترور بوتو یک تراژدی و ضربه سختی به روند دموکراتیک پاکستان بود.

سخنگوی مانموهان سینگ، نخست وزیر هند گفت: با مرگ بوتو این شبه‌قاره رهبری برجسته را که در راه دموکراسی و آشتی در کشورش تلاش می‌کرد، از دست داد. وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای ترور بی‌نظیر بوتو را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه،‌ تاسف عمیقش را از این حمله که موجب کشته شدن بوتو شد، اعلام می‌دارد. از سوی دیگر مسوولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کردند که به رغم بحران سیاسی حاکم بر پاکستان پس از ترور بوتو، زرادخانه‌های هسته‌ای این کشور تحت سیطره و کنترل کامل است و هیچ‌گونه جای نگرانی وجود ندارد.