ایسنا- ناظران غربی که قرار است بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت کنند، اعلام کردند که این انتخابات عادلانه نیست و همه چیز به نفع دیمیتری مدودف، پیشتاز کرملین است.

اپوزیسیون روسیه انتخابات دوم مارس را انتخاباتی فکاهی و مضحک خوانده است، زیرا پوشش تلویزیونی این انتخابات به طور چشمگیری به نفع انتخاب مدودف قرار دارد و از طرفی ولادیمیر پوتین نیز عزم خود را جزم کرده است تا وی به سمت ریاست جمهوری نائل شود. آندرس گراس، رییس هیات نظارتی انجمن پارلمانی اتحادیه اروپا، گفت: در اصل باید پوشش انتخابات یکسان و مساوی باشد، اما زمانی که یکی از کاندیداها از مزایای ویژه‌ای برخوردار می‌شود، این تعادل از میان می‌رود.

وی در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: در جایی که زمینه‌ای مساوی و عادلانه برای فعالیت تمامی رقبا وجود ندارد، مسلما انتخاباتی سالم نیز برگزار نخواهد شد. وی اضافه کرد: ما واقعا نگران این موضوع هستیم که انتخاباتی آزاد و سالم در روسیه برگزار نشود، اما هنوز همه چیز هنوز تمام نشده است، چون این امکان وجود دارد که شرایط انتخاباتی بهبود یابد و ما نیز از هم اکنون برای نظارت به روسیه برویم. گروه نظارتی اصلی اروپا که متعلق به سازمان امنیت و همکاری اروپا بود (OSCE) پنج‌شنبه از نظارت بر این انتخابات کناره‌گیری کرد. این تیم اعلام کرد تحمیل محدودیت‌های متعدد برای فعالیت‌های نظارتی از سوی مسکو باعث کناره‌گیری آنها شده است.