ایسنا- هوگو چاوز به کلمبیا در خصوص حمله مرزی به درون خاک ونزوئلا جهت مقابله با نیروهای مارکسیستی فارک هشدار داد و گفت: این اقدام می‌تواند دلیلی برای بروز جنگ شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اظهارات هوگو چاوز رییس‌جمهوری ونزوئلا، چند ساعت پس از آن بیان شد که نیروهای ارتش کلمبیا در اکوادور حملاتی را صورت دادند که بر اثر آن رائول ریس فرد شماره دو فارک (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) کشته شد. در همین حال، چاوز در نخستین واکنش به حمله نیروهای ارتش کلمبیا در مراسمی در کاخ ریاست‌جمهوری میرافلورس در کاراکاس خطاب به رییس‌جمهوری کلمبیا اظهار داشت: پرزیدنت اوریبه! در مورد این مساله خیلی زیاد و طولانی فکر کن. بهتر است در خاک ما به فکر انجام حمله نباشی؛ چرا که این اقدام دلیلی برای بروز جنگ خواهد شد.

چاوز ضمن بیان این که در تماس تلفنی با همتای اکوادوری خود رافائل کورئا در خصوص تبادل اطلاعات به اتفاق نظر رسیده، افزود: این مساله (حمله نیروهای کلمبیا) بسیار نگران کننده‌ است که در خاک کشورهای ما بسیار بی‌سابقه بوده است.

رییس‌جمهوری ونزوئلا تصریح کرد: دولت کلمبیا به تهاجم به کشور اکوادور و نقض حریم هوایی همسایه خود آن هم به شیوه‌ای غیر مسوولانه اذعان کرده است. وی ادامه داد: این مساله نگران‌کننده است.

نیروهای ارتش کلمبیا دومین مقام عالی‌رتبه نیروهای فارک را روز شنبه در جریان حمله هوایی در اکوادور کشتند.