عزم براون برای ادامه مبارزه

گروه بین‌الملل- گوردون براون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، تاکید کرد که قصد دارد با وجود همه مخالفت‌ها در مقام خود بماند و به رهبری حزب کارگر خود ادامه دهد تا آن را به سوی انتخابات سراسری بعدی هدایت کند. به‌رغم رسوایی‌های شدید مالی، افت شدید محبوبیت و حملات جدید از سوی وزرای ناراضی، براون پیش‌بینی کرده است که با تکیه بر نظرسنجی‌های انجام شده حزب کارگر را در انتخاباتی که ظرف یک سال پیش‌رو انجام خواهد شد به پیروزی خواهد رساند. براون به پرفروش‌ترین روزنامه انگلیس به نام «خبرهای جهان» گفت: «دلیلش این است که من هدفی را در سیاست دنبال می‌کنم که بر اساس آن باید حزب کارگر را تا انتخابات بعدی رهبری کنم. ما باید پیروز شویم و پیروز خواهیم شد.»

معاون وی پیتر ماندلسون پیش‌بینی کرده است که رهبری حزب کارگر توسط براون در کنفرانس سالانه این حزب در ماه سپتامبر

پر رنگ خواهد شد. اما گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که براون هم‌اکنون با حملات سنگینی از سوی کابینه مواجه است. نشریه ساندی‌تایمز نوشته است: وزیران ارشد کابینه روش‌های براون برای پشت‌سر گذاشتن حزب مخالف یعنی حزب محافظه‌کار را در انتخابات پیش رو قبول ندارند.

براون تاکید دارد که حزب کارگر باید بر اساس کار روی افزایش هزینه‌های مردم در مبارزات شرکت کند اما محافظه‌کاران بر این باورند که تنها به دلیل بحران اقتصادی است که باید هزینه‌ها به شدت افزایش یابد.

روزنامه ساندی تلگراف نوشته است که براون هم‌اکنون قصد دارد تصویری انسان‌گرایانه‌تر از خود به نمایش گذارد تا بتواند با رای دهندگان دوباره ارتباط برقرار کند. بنا به گزارش این روزنامه قرار است براون به عنوان بخشی از رقابت انتخاباتی خود در یک برنامه تلویزیونی مذهبی ظاهر شود.

براون در مصاحبه‌ای غیرمعمول با روزنامه گاردین که در روز یکشنبه منتشر شد و طی آن پذیرفت که از انتقادات ضربه دیده است، گفت: «من به قدرت علاقه‌ای ندارم. اگر به هیچ یک از مقام‌های سابقم باز‌نگردم ناراحت نخواهم شد. اصلا ناراحت نخواهم شد و احتمالا این موضوع به نفع بچه‌هایم خواهد بود.» براون در این مصاحبه ادامه داد که پس از نخست وزیری به سوی تدریس رو خواهد کرد که بنا به گفته او «شغلی فوق‌العاده» است.