گروه بین‌الملل- پس از آنکه روز دوشنبه شاخص‌ها بدترین روز خود را طی دو ماه گذشته به پایان رساندند، روز سه‌شنبه تغییر چندانی در شاخص‌ها رخ نداد. سرمایه‌گذاران منتظر بودند تا بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی خود را درباره اقتصاد مطرح کند و عنوان کند چه زمانی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. سرمایه‌گذاران با بی‌اعتنایی به گزارش انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا پاسخ دادند. این انجمن گزارش داد در ماه مه فروش مسکن موجود ۴/۲‌درصد افزایش داشته است. این افزایش کمتر از پیش‌بینی اقتصاددانان یعنی رقم ۸/۲‌درصد بود و نتوانست از نگرانی‌ها در مورد گزارش‌های سفارشات کالاهای مصرفی بادوام، فروش مسکن نوساز و هزینه‌های شخصی بکاهد.

به احتمال بسیار زیاد فدرال‌رزرو نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه خواهد داشت، اما سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند که سیاست‌گذاران در ارزیابی اقتصادی چه قدر خوش‌بین هستند و آیا بانک مرکزی اواخر امسال به منظور مهار تورم افزایش نرخ بهره را بررسی خواهد کرد یا خیر.

تحلیل‌گران معتقدند فدرال‌رزرو ممکن است برخی از حمایت‌های اضطراری را که برای اقتصاد درنظر گرفته است لغو کند. این اقدام سرمایه‌گذاران را نگران می‌کند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۰/۱۶ واحد یا ۲/۰‌درصد کاهش یافت و به ۹۱/۸۳۲۲ واحد رسید. شاخص استاندارد اند‌پورز ۵۰۰، ۰۶/۲ واحد یا ۲/۰‌درصد افزایش یافت و به ۱۰/۸۹۵ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۲۷/۱ واحد یا ۱/۰‌درصد کاهش به ۹۲/۱۷۶۴ واحد رسید.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز طی هفت روز، شش روز با کاهش روبه‌رو شده است و روز سه‌شنبه به کمترین سطح خود از ۲۷ مه تاکنون رسید.

در میان شرکت‌های تشکیل دهنده شاخص داوجونز شرکت بوئینگ با بیشترین کاهش ارزش سهام روبه‌رو شد. ارزش سهام این شرکت ۰۳/۳‌دلار یا ۵/۶‌درصد سقوط کرد و به ۸۷/۴۳‌دلار رسید. زیرا شرکت بوئینگ دوباره اولین پرواز آزمایشی هواپیمای جت ۷۸۷ را به تاخیر انداخت.

در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۰۴/۳ واحد یا ۶/۰‌درصد کاهش یافت و به ۷۷/۴۸۹ واحد رسید. روز چهارشنبه بورس‌های آسیا اندکی بهبود یافتند. زیرا منتظر نتیجه جلسه فدرال‌رزرو آمریکا بودند. تحلیل‌گران براین باورند که اگر اظهارات فدرال‌رزرو ناخوشایند تر از حد انتظار باشد، این امر می‌تواند موجب شود سرمایه‌گذاران به فروش سهام روی آورند. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۷۵/۵۲ واحد یا ۶/۰‌درصد افزایش یافت و به ۳۶/۹۶۰۲ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ با ۳۸/۲۳۳ واحد یا ۳/۱‌درصد افزایش به ۷۵/۱۷۷۷۱ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی نیز ۶/۰‌درصد رشد کرد.