فارس- انفجار صبح جمعه یک دستگاه موتورسیکلت در بازار شلوغ مرکز بغداد دستکم ۹ کشته و ۲۵ زخمی برجای گذاشت. منابع امنیتی عراق اعلام کردند که یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده حوالی ساعت شش صبح به وقت گرینویچ در داخل بازار فروش موتورسیکلت‌ها در منطقه النهضه مرکز بغداد منفجر شد. این انفجار با کشته شدن دستکم ۹ تن و زخمی شدن ۲۵ نفر همراه بوده است. بازاری که این انفجار در آن به وقوع پیوسته مرکز اصلی فروش موتور سیکلت در بغداد است که در روزهای جمعه جمعیت زیادی در آن تردد می‌کنند. حمله مشابه انفجاردیروز، چهارشنبه گذشته در بازاری در شهرک صدر در شرق بغداد به وقوع پیوست.

فرماندهی مرکزی عملیات نظامی در بغداد اعلام کرد که در حمله انتحاری یک موتور سیکلت به بازاری در شهرک صدر که عصر چهارشنبه روی داد، بیش از ۶۲ نفر کشته شده و دست‌کم ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات تنها یک هفته پیش از خروج نظامیان آمریکایی از شهرهای عراق صورت می‌گیرد، برخی ناظران معتقدند که نیروهای آمریکایی قصد دارند تا با ناامن جلوه دادن عراق ادامه حضور خود در شهرها را توجیه کنند. هم‌زمان سخنگوی ارتش آمریکا در عراق با نقض توافقنامه امنیتی با عراق اعلام کرد که بعد از تاریخ سی‌ام ژوئن نیز تعدادی از نظامیان آمریکایی در شهرهای عراق باقی خواهند ماند.