گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت در میان نشانه‌های بهبود اقتصاد آمریکا به بیش از ۶۷‌دلار درهر بشکه رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر به ۲۱/۶۷‌دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنجشنبه ارزش قراردادها با ۷۶/۱‌دلار افزایش در رقم ۱۶/۶۷‌دلار ثابت شد.

شواهد مبنی بر این که اقتصاد آمریکا در حال قدرتمند شدن است خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را تقویت کرده است و موجب افزایش قیمت نفت از ۷۸/۵۸‌دلار دو هفته پیش شده است. گرچه تقاضا برای نفت خام هنوز بهبود نیافته است، معامله‌گران ایمان دارند که سرانجام مصرف نفت افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاران از گزارش روزپنجشنبه انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا خشنود شدند. بر اساس این گزارش فروش مسکن موجود برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است. آخرین‌باری که این مساله رخ داد در زمان شکوفایی بازار مسکن در سال ۲۰۰۴ بود.

روز پنجشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱/۲‌درصد افزایش یافت و برای نخستین‌بار از ماه ژانویه به بالای سطح ۹،۰۰۰ واحد رسید.

اغلب نتایج درآمدی فصل دوم انتظار تحلیل‌گران را برآورده کرد، اما گزارش‌های اواخر روز پنجشنبه از طرف شرکت‌های مایکروسافت، امریکن اکسپرس و آمازون سرمایه‌گذاران را ناامید کرد و نشان داد بهبود اقتصادی ممکن است پرفرازونشیب باشد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اوت به ۹۱/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۷۷/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت به ۵۶/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای‌مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت ۲۷/۶۹‌دلار در هر بشکه معامله شد.