ایسنا- منابع سیاسی لبنان از توافق به وجود آمده میان سعد حریری و معارضان لبنانی در خصوص ساختار دولت جدید این کشور خبر دادند. منابع سیاسی آگاه در لبنان اعلام کردند که سعد حریری، نخست وزیر این کشور با معارضان لبنانی در خصوص ساختار دولت جدید در لبنان به توافق رسیده است. این منابع از تمایل شدید جهت تشکیل دولت طی هفته جاری تا پیش از روز شنبه (اول اوت) که روز ارتش لبنان نیز هست، خبر دادند.

دولت جدید لبنان۳۰ وزیر خواهد داشت که بنا به گزارش شبکه الجزیره ۱۵ وزیر آن از حزب حاکم، ۱۰ وزیر از معارضان و ۵ وزیر نیز از وزیران انتخابی رییس‌جمهور خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود که از۱۰ پست واگذار شده به معارضان در کابینه جدید، پنج پست به میشل عون، رهبر مارونی‌ها، سه پست به جنبش امل و دو پست نیز به حزب‌ا... لبنان تعلق می‌گیرد. مسوولان حزب حاکم و معارضان لبنانی تاکید کرده‌اند که توافق بر سر ساختار دولت جدید عملی شده است. بر اساس این گزارش، طبق این توافق معارضان به جای ۱۱ پست، ۱۰ پست کابینه را در اختیار می‌گیرند که این میزان، یک سوم تضمینی محسوب نمی‌شود. در مقابل حزب حاکم نیز به جای ۱۶ پست ۱۵ پست را در اختیار می‌گیرد که بر این اساس اکثریت مطلق در کابینه محسوب نخواهد شد. درخصوص وزیران انتخابی رییس‌جمهور نیز گفته می‌شود که احتمالا الیاس المر، وزیر دفاع و زیاد بارود، وزیر کشور لبنان در سمت خود ابقا خواهند شد و رییس‌جمهور یک وزیر مسیحی دیگر را احتمالا برای پست وزارت محیط زیست انتخاب خواهد کرد.