فارس- سخنگوی صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد، اقتصاد جهانی در حال خروج از شدیدترین بحران و رکود است، ولی هنوز خیلی زود است که دولت‌ها اجرای بسته‌های محرک اقتصادی را متوقف کنند.کارولین اتکینسون تصریح کرد، اقتصاد جهانی در مسیر رشد و رونق قرار گرفته است. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا نیز این روند را حمایت و تقویت خواهد کرد.

وی که در کنفرانس خبری سخن می‌گفت، افزود: چشم‌انداز اقتصاد جهانی بهبود یافته است، ولی هنوز هیچ دلیلی برای خوشحالی کامل وجود ندارد.دولت آمریکا روز پنجشنبه طی گزارشی اعلام کرد، اقتصاد این کشور طی سه ماه دوم امسال با رشد و رونق روبه‌رو شده و رشد اقتصادی این کشور در این مدت با کاهش یک درصدی مواجه شده است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال بیش از ۴/۶درصد کاهش یافته بود.وی گفت، به نظر من اکنون زمان مناسبی برای اتخاذ استراتژی خروج نیست و کشورها نباید اجرای بسته‌های محرک اقتصادی را متوقف کنند.

اولیویر بلانچارد کارشناس ارشد اقتصادی صندوق بین‌المللی پول نیز هفته گذشته گفته بود، روند رشد و رونق اقتصاد جهانی آغاز شده، ولی هنوز ریسک‌ها و تهدیدهای بزرگی وجود دارد.اتکینسون گفت، دومینیک استراس کان، رییس صندوق بین‌المللی پول قرار است روز چهارم سپتامبر طی سخنرانی خود، در خصوص رشد پایدار اقتصادی جهان و سیستم پولی بین‌المللی اظهار نظر کند.سخنرانی کان در نشست سالانه مشترک صندوق و بانک جهانی در شهر استانبول ترکیه ایراد می‌شود.