فارس- شرکت ویرل پول آمریکا تولید کننده لوازم خانگی اعلام کرد با تعطیلی کارخانه خود در منطقه اوانس ویل ایالت ایندیانا بیش از ۱۱۰۰ کارگر را اخراج خواهد کرد. بیزینس ژورنال نوشت، این کارخانه تا اواسط سال ۲۰۱۰ تعطیل خواهد شد. شرکت ویرل پول قصد دارد طی سال ۲۰۱۰ میلادی تغییرات زیادی را در فعالیت‌های تجاری خود در منطقه آمریکای شمالی انجام دهد. این شرکت قصد دارد تولید یخچال و فریزر را به یکی از واحدهای تولیدی خود در مکزیک منتقل کند‌.

تولید دستگاه‌های یخ ساز این شرکت نیز به کارخانه دیگری منتقل خواهد شد . این شرکت همچنین اعلام کرد‌، در حال بررسی گزینه‌های مورد نظر برای احداث مرکز توسعه تولید یخچال و فریزر با ۳۰۰ کارگر است‌.

آل هولادی معاون شرکت ویرل پول در این باره گفت‌، این تصمیم سخت ولی لازمی است‌. به منظور کاهش مازاد ظرفیت و ارتقای هزینه‌ها‌، شرکت ویرل پول باید در استراتژی تجاری خود در آمریکای شمالی تجدید نظر کند‌. ایجاد چنین مرکزی برای بهینه کردن ظرفیت تولید‌، کاهش مازاد تولید بین واحدهای تولیدی و تامین نیازهای بازار مصرف طی سال‌های آینده کاملا لازم و ضروری است‌.

میزان فروش شرکت ویرل پول طی سال ۲۰۰۸ به بیش از ۱۹‌میلیارد دلار رسید‌. این شرکت ۷۰‌هزار کارمند و ۶۷‌واحد صنعتی تولیدی در سراسر جهان در اختیار دارد‌.