گروه بین‌الملل - روز سه‌شنبه بورس‌های جهان با افزایش روبه‌رو شدند، زیرا سرمایه‌گذاران از تعهد ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا مبنی‌بر تضمین بهبود اقتصاد جهانی با محرک‌های اقتصادی کلان دلگرم شدند. شاخص‌ها در استرالیا حدود ۲‌درصد افزایش یافتند؛ چراکه اعتماد کسب و کار به بالاترین سطح شش ساله نزدیک شد. سرمایه‌گذاران در ژاپن به آمار اقتصادی ضعیف اهمیت ندادند و شاخص‌ها اندکی رشد کردند. بورس‌های اروپا نیز در پی افزایش بورس‌های آسیا دچار افزایش شدند. درحالی که روز دوشنبه وال‌استریت به مناسبت تعطیلات بسته بود، بازارها همچنان بیانیه آخر هفته وزرای دارایی گروه ۲۰ را بررسی می‌کردند. این بیانیه روز دوشنبه موجب افزایش بازارهای سهام در آسیا و اروپا شد. وزرای دارایی گروه ۲۰ از بهبود رشد اقتصادی استقبال کردند، اما هشدار دادند که این بهبود بدون ادامه کمک دولتی به شکل کاهش هزینه، کاهش نرخ بهره و تلاش برای گسترش عرضه پول با دوام نیست.

در ابتدای معاملات در اروپا شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۸/۰‌درصد، شاخص داکس آلمان ۵/۰‌درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۴/۰‌درصد افزایش یافت. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۲۹/۷۲‌واحد یا ۷/۰‌درصد افزایش یافت و به ۲۳/۱۰۳۹۳‌واحد رسید. این در حالی بود که مازاد حساب جاری این کشور به دلیل ضعف طولانی در بخش صادرات به شدت کاهش یافت.

شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۵۰/۴۴۰‌واحد یا ۱/۲‌درصد رشد کرد و به ۸۱/۲۱۰۶۹‌واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی نیز با ۷/۰‌درصد افزایش به ۶۹/۱۶۱۹‌واحد رسید. شاخص استرالیا ۶/۱‌درصد جهش کرد زیرا یک نظرسنجی ماهانه نشان داد اعتماد کسب و کار در ماه اوت به بالاترین سطح خود طی تقریبا شش سال گذشته رسیده است. شاخص شانگهای چین نیز ۷/۱‌درصد و شاخص تایوان ۲/۱‌درصد رشد کرد. در معاملات توکیو ارزش سهام شرکت تویوتا موتور، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان، ۳/۰‌درصد سقوط کرد. این درحالی بود که این شرکت اعلام کرد برای هماهنگی با فروش سریع خودروی هیبریدی پریوس ۸۰۰ کارگر قراردادی را در ژاپن استخدام می‌کند. با از سر گیری معاملات در وال‌استریت فروش آینده شاخص‌ها با افزایش روبه‌رو شد. روز سه‌شنبه فروش آینده شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۲‌واحد یا ۱/۱‌درصد رشد کرد و به ۹۵۱۹‌واحد رسید. فروش آینده شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۸۰/۱۱‌واحد یا ۲/۱‌درصد افزایش یافت و به ۷۰/۱۰۲۵‌واحد رسید.