گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۰۹ یعنی رقم بیش از ۷۹‌دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش‌های درآمدی خرده‌فروشان بزرگ آمریکایی هستند که این هفته منتشر خواهد شد تا نشانه‌ای بیابند مبنی‌بر اینکه مصرف‌کنندگان اعتماد خود را دوباره به دست آورده‌اند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک ابتدا بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر به ۰۵/۷۹‌دلار در هر بشکه رسید، اما سپس با کاهش روبه‌رو شد و به رقم بشکه‌ای ۳۳/۷۸‌دلار رسید. روز جمعه ارزش قراردادها با ۹۵ سنت افزایش در رقم ۵۳/۷۸‌دلار ثابت شد.

هفته گذشته قیمت نفت خام محدوده معاملاتی بین ۶۵ و ۷۵‌دلار را شکست زیرا ارزش دلار کاهش یافت و پیش‌بینی شد با رشد اقتصاد جهانی در سال آینده تقاضا برای نفت افزایش یابد.

سرمایه‌گذاران این هفته در انتظار انتشار گزارش‌های درآمدی فصل سوم خرده‌فروشان هستند تا نشانه‌ای از قدرت خرید مصرف‌کنندگان آمریکایی به دست آورند. شرکت‌ اپل، مک‌دونالد، شرکت تولیدکننده لوازم خانگی ویرل پول و شرکت تولید کننده اسباب بازی هاسبرو گزارش‌های خود را منتشر خواهند کرد. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۰۲/۲‌دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه نوامبر ۹۶/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه نوامبر به ۸۱/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۸۴/۷۶دلار در هر بشکه معامله شد.