عرضه سیستم‌عامل جدید مایکروسافت

گروه بین‌الملل- شرکت مایکروسافت سعی داشته است در مورد عرضه سیستم‌عامل جدید خود یعنی ویندوز ۷ در روز پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر سر و صدا به راه بیندازد. این محصول جدید باید خوب عمل کند. ویندوز ویستا عملکرد چندان خوبی نداشت، بنابراین بسیاری از کامپیوترها هنوز از ویندوز قدیمی‌تر اکس‌پی استفاده می‌کنند. ویندوز ۷ نشان‌دهنده تغییر کار با کامپیوتر از کامپیوترهای شخصی در منازل و دفاتر به «ابر» است که بر پایگاه‌های عظیم داده‌ای تکیه می‌کند. به دلیل آن که بسیاری از خدمات قابل دانلود شدن هستند یا به صورت آنلاین موجودند ویندوز ۷ نخستین سیستم‌عامل مایکروسافت است که نسبت به سیستم‌عامل‌های قبلی امکانات کمتری دارد. حمله ارتش پاکستان به وزیرستان

پس از کشته شدن بیش از ۱۶۰ نفر در حملات تروریستی طی دو هفته گذشته، پاکستانی‌های نگران در این فکرند که چه اندازه بمبگذاری انتحاری و حملات مرگبار دیگر را از طرف افراطیون باید تحمل کنند. ارتش پاکستان هجوم علیه شبه‌نظامیان طالبان را در منطقه بی‌قانون قبیله‌ای وزیرستان جنوبی در مرز افغانستان آغاز کرده است. به‌رغم دست‌کم سه حمله ارتش و توافق صلح با شبه‌نظامیان، این منطقه از سال ۲۰۰۱ تاکنون پناهگاه گروه طالبان بوده است و بسیاری از حملات از این منطقه سرچشمه می‌گیرد.

سفر بایدن به اروپای شرقی

باراک اوباما به تازگی تصمیم گرفت برنامه نصب سپر زمینی در اروپای شرقی را دنبال نکند. جو بایدن، معاون باراک اوباما امروز سه‌شنبه سفر خود را به کشورهای لهستان، رومانی و جمهوری چک آغاز می‌کند تا به متحدان اروپای شرقی آمریکا اطمینان دهد لغو سیستم موشکی از تعهد آمریکا به دفاع از این منطقه نکاسته است. در این میان وزیر دفاع آمریکا رابرت گیتس از دیگر متحدان آمریکا یعنی کشورهای ژاپن و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.