گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۰‌دلار رسید، زیرا گزارش‌های درآمدی بهتر از حد انتظار شرکت‌های آمریکا اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کرد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر در ابتدا به ۰۵/۸۰‌دلار رسید، اما سپس با کاهش روبه‌رو شد و به رقم ۵۹/۷۹‌دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۰۸/۱‌دلار افزایش در رقم ۶۱/۷۹‌دلار ثابت شد. پس از آن که گزارش‌های درآمدی فصل سوم شرکت‌های اپل و تگزاس اینسترومنت پیش‌‌بینی‌های تحلیل‌گران را برآورده کرد، قیمت نفت به بیش از ۸۰ ‌دلار در هر بشکه رسید. شرکت‌های کاترپیلار، کوکا کولا و دوپونت نیز روز سه‌شنبه گزارش‌های درآمدی خود طی سه ماه سوم ۲۰۰۹ را منتشر کردند.

همچنان که اقتصاد جهانی از رکود خارج می‌شود، تقاضا برای نفت ضعیف مانده است. با توجه به این که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته است، سرمایه‌گذاران برای کسب درآمد به خرید سهام و کالا روی آورده‌اند. جوناتان کورنافل کارشناس ارشد موسسه هادسون کاپیتال گفت : افزایش درآمد شرکت‌های آمریکایی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی نفت در دو روز اخیر داشته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۰۵/۲‌دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه نوامبر ۹۹/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه نوامبر به ۰۹/۵‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۹۰/۷۷‌دلار در هر بشکه معامله شد.