گروه بین‌الملل- در روز جمعه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۱‌دلار رسید زیرا نشانه‌های بهبود اقتصاد جهانی موجب خوش‌بینی سرمایه‌گذاران شد. این درحالی بود که در پایان معاملات روز چهارشنبه قیمت نفت رکورد خود در سال جاری را شکست و به رقم ۸۲‌دلار در هر بشکه رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۱۷/۸۱‌دلار در هر بشکه رسید. روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۱۸ سنت افزایش در رقم ۱۹/۸۱‌دلار ثابت شد. سرمایه‌گذاران در بخش نفت از نشانه‌هایی مبنی‌بر اینکه بهبود اقتصاد جهانی در حال تسریع شدن است دلگرم شدند. روز پنج‌شنبه دولت چین اعلام کرد اقتصادی این کشور در فصل سوم ۹/۸‌درصد رشد کرده است. دلیل این رشد بهبود در تولیدات صنعتی، فروش‌ خرده‌فروشی و صادرات کالا بوده است.

معامله‌گران نفت همچنین بورس‌های جهانی را بررسی می‌کنند. بازارهای سهام اعتماد سرمایه‌گذاران را به وضع اقتصادی منعکس می‌کنند. روز پنج‌شنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳/۱‌درصد رشد کرد و بورس‌های آسیایی در روز جمعه با افزایش روبه‌رو شدند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۰۹/۲‌دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه نوامبر ۰۵/۲‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه نوامبر به ۰۱/۵‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۵۳/۷۹‌دلار در هر بشکه معامله شد.