گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به کمتر از ۷۹دلار در هر بشکه رسید، زیرا توفانی که تاسیسات نفتی در خلیج مکزیک را تهدید می‌کرد تضعیف شد و سرمایه‌گذارن بی‌ثباتی دلار را بررسی کردند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۶۰/۷۸ دلار در هر بشکه رسید.

روز دوشنبه با نزدیک شدن توفان آیدا به تاسیسات نفتی خلیج مکزیک از قدرت این توفان کاسته شد. این امر نگرانی‌ها مبنی بر مختل شدن عرضه بر اثر توفان را کاهش داد.

در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۲دلار افزایش در رقم ۴۳/۷۹ دلار ثابت شد. علت این افزایش، کاهش ارزش دلار بود. درحالی که روز دوشنبه به دلیل خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد بهبود اقتصاد جهانی بازار سهام آمریکا به بالاترین سطح طی سال ۲۰۰۹ رسید، قیمت نفت همچنان پایین‌تر از رکورد سال جاری یعنی رقم ۸۲دلار است، زیرا این نگرانی وجود دارد که بیکاری در آمریکا تقاضا برای نفت را کاهش خواهد داد. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۰۴/۲دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه دسامبر ۹۶/۱دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر به ۵۹/۴دلار رسید. در لندن نفت‌خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۱۰/۷۷دلار در هر بشکه معامله شد.