حمله به برلوسکونی

عکس: AFP هدف حمله؛ برلوسکونی

گروه بین‌الملل- سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر ایتالیا در جریان حضور در اجتماع حامیانش در میلان مورد حمله قرار گرفت و بدلیل جراحت صورت به بیمارستان منتقل شد.

در اثر این حمله دو دندان آقای برلوسکونی شکست، استخوان بینی‌اش ترک برداشت و لب او پاره شد. گفته می‌شود فردی به او نزدیک شد و ماکت کوچک کلیسای میلان را به سوی صورت او پرتاب کرد.پلیس می‌گوید ماسیمو تارتاگلیا مرد ایتالیایی ۴۲ ساله که به او حمله کرده سوابق کیفری ندارد اما بیمار روانی است. سیلویو برلوسکونی که ۷۳ سال دارد پس از این حادثه تلاش کرد به حامیانش اطمینان خاطر دهد اما برای آزمایشات پزشکی به بیمارستان منتقل شد. او در حالی‌که چهره‌ای خونین داشت به روی ماشین رفت تا مردم او را ببینند و سپس توسط محافظانش به داخل ماشین برده شد. آقای برلوسکونی در بیمارستان نیز اصرار داشته حالش خوب است.

به گفته شاهدان عینی او پیش از این حمله مشغول امضای عکس‌های خود برای حامیانش بوده‌است که ناگهان توسط جسم سنگینی ساخته شده از «مرمر یا آهن» مورد حمله قرار می‌گیرد. این حادثه تردیدهایی درباره سرویس امنیتی آقای برلوسکونی بوجود آورده است، در حالی‌که او همیشه خواهان حضور در بین طرفدارانش بوده است.سیلویو برلوسکونی چهره اختلاف‌برانگیزی است که هم طرفدار و هم مخالفان زیادی دارد. زندگی شخصی برلوسکونی نیز اخیرا بدنبال طلاق از همسرش و انتشار گزارش‌هایی که وی را متهم به داشتن روابط نامشروع کرده، زیر ذره‌بین بوده است. برلوسکونی همچنین اگرچه اتهام ارتباط با مافیا را رد کرده اما پرونده‌های وی اخیرا و پس از لغو قانون مصونیت سیاسیش بازگشایی شده است.این حمله یک هفته پس از تظاهرات ده‌ها هزار نفر از مخالفان برلوسکونی علیه وی در سراسر ایتالیا صورت گرفت. روزی که معترضان در پاسخ به یک فراخوان اینترنتی، علیه نخست‌وزیر تظاهرات کردند و علیه وی شعار دادند. انتقاد از تلاش برلوسکونی برای ممانعت از تعقیب قضایی خود و اقدامات او در «مسخ قانون اساسی و دموکراسی» موضوع اصلی این تظاهرات بود. در تظاهرات ۵ دسامبر که زیر عنوان «روز نه گفتن به برلوسکونی» برگزار شد، تنها در شهر رم ده‌ها هزار نفر شرکت کردند. برگزارکنندگان تظاهرات شمار شرکت‌کنندگان را ۳۵۰ هزار نفر برآورد کردند، ولی پلیس رقم ۹۰ هزار را واقعی دانست.