گروه بین‌الملل- به دلیل کاهش ارزش دلار قیمت نفت روز سه‌شنبه به بیش از بشکه‌ای ۷۸ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه فوریه به ۰۲/۷۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها در رقم ۷۸ دلار ثابت شد. این درحالی بود که در این روز قیمت نفت به ۰۷/۷۷ دلار نیز رسیده بود.

ویکتور شام تحلیل‌گر انرژی از مرکز مشاوره پوروین‌اند گرتز می‌گوید «برخی از سرمایه‌گذاران نزدیک شدن قیمت نفت به ۷۷ دلار را فرصتی برای خرید تلقی کردند و عملکرد مثبت بازارهای سهام اروپا در روز دوشنبه موجب بهبود قیمت نفت شد.

کاهش ارزش دلار نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرد. احتمالا تا زمانی که سرمایه‌گذاران در انتظار نشانه‌هایی از گزارش‌های درآمدی مثبت شرکت‌های آمریکایی هستند، قیمت نفت در محدوده این افزایش باقی می‌ماند.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه فوریه بهای نفت کوره به ۰۳/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۴/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۵۹/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۷۵/۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد.