گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۷۷ دلار بازگشت و تقریبا به بالاترین سطح خود طی دو هفته گذشته رسید زیرا خوش‌بینی درمورد بهبود اقتصادی موجب افزایش بازارهای سهام شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس به ۰۶/۷۷ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها بیش از ۲ دلار افزایش یافت.انجمن دلالان معاملات ملکی آمریکا اعلام کرد شاخص قراردادهای فروش این انجمن در ماه دسامبر یک درصد افزایش داشته است. این امر نشان‌دهنده بهبود در اقتصاد آمریکا است و ممکن است موجب افزایش تقاضا برای فرآورده‌های نفتی همچون بنزین شود. اما تقاضا همچنان پایین‌تر از سطح سال گذشته است.

در اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا در گزارشی عنوان کرد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت ۷/۴ میلیون بشکه افزایش یافته است. پیش‌بینی تحلیل‌گران ۲۰۰،۰۰۰ بشکه افزایش بود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مارس قیمت نفت کوره به ۰۲/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۲/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۴۹/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۹۹/۷۵ دلار در هر بشکه معامله شد.