ایسنا- شماری از ژنرال‌های ارتش، آدمیرال‌های نیروی دریایی و مارشال‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در چارچوب طرح‌های نظامی جدید در این کشور، انتخاب خواهند شد. دولت انگلیس در نظر دارد تحت طرح نظامی جدید این موضوع را اعلام کند که مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی، بیش از حد نیاز برای نظارت بر امور نیروهای نظامی فرامرزی این کشور مشغول به فعالیت هستند. به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، دولت هم چنین در نظر دارد در این گزارش هشدار دهد که نیروی دریایی، ارتش و نیروی هوایی سلطنتی این کشور، به جای حرکت در راستای منافع جداگانه خود، همکاری نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند.

در این گزارش آشکارا اعلام می‌شود که انگلیس دیگر نمی‌تواند از عهده هزینه‌های عملیات‌های نظامی فعلی‌اش برآید و در این راستا با انتخاب‌های سختی روبه‌رواست.

باب اینسورث، وزیر دفاع انگلیس، دیروز (چهارشنبه) به نمایندگان انگلیسی خواهد گفت که وزارت دفاع این کشور در حال بررسی این است که آیا شمار مقامات غیر نظامی و پرسنل نظامی در زمان کاهش بودجه و افزایش هزینه‌ها توجیهی دارد یا خیر. مقامات دولتی می‌گویند که کاهش شمار مقامات ارشد نظامی توجیه پذیر است، چون شمار آنها طی دهه گذشته افزایش یافته بود.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که در حال حاضر ‌٤٧ مقام ارشد نظامی انگلیسی شامل ژنرال، آدمیرال و مارشال در ارتش فعال هستند که هزینه حقوق آنها سالانه ‌٨/٦ میلیون پوند است.