گروه بین‌الملل- نشانه‌هایی از بهبود در بازار مسکن آمریکا موجب دومین افزایش متوالی شاخص داوجونز به بیش از ۱۰۰ واحد شد. افزایش تعداد افرادی که قرارداد خرید مسکن دارند و اولین سود شرکت ساختمانی دی.‌آر.هورتون طی سه سال گذشته امیدها را مبنی براین که یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های اقتصاد درحال بهبود است، افزایش داد.

روز سه‌شنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۱۱ واحد افزایش یافت و رشد این شاخص طی دو روز به ۲۳۰ واحد رسید. این بزرگ‌ترین افزایش متوالی شاخص داوجونز طی سه‌ماه گذشته بود.

انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا اعلام کرد شاخص قراردادهای فروش این انجمن در ماه دسامبر یک درصد افزایش داشته است. این نهمین افزایش طی ۱۰ ماه گذشته بود زیرا خریداران مشتاق بودند از مزایای معافیت مالیاتی مخصوص افرادی که برای نخستین‌بار مسکن خریداری می‌کنند قبل از این که در ماه نوامبر منقضی شود، استفاده کنند.

گزارش فروش مسکن جدیدترین خبر خوش اقتصادی بود. روز دوشنبه نیز پس از گزارش خوب بخش تولید شاخص‌ها با افزایش روبه‌رو شدند.

روز سه‌شنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۲/۱۱۱ واحد یا ۱/۱ درصد افزایش یافت و به ۸۵/۱۰۲۹۶ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۱۳/۱۴ واحد یا ۳/۱ درصد رشد کرد و به ۳۲/۱۱۰۳ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با افزایش ۸۶/۱۸ واحدی یا ۹/۰ درصدی روبه‌رو شد و در رقم ۰۶/۲۱۹۰ واحد ثابت شد. شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۸۰/۴ واحد یا ۸/۰ درصد رشد کرد و به ۰۵/۶۱۴ واحد رسید.

در پی افزایش روز سه‌شنبه وال‌استریت و گزارش مثبت بخش مسکن آمریکا، روز چهارشنبه بورس‌های جهان نیز رشد کردند.

در آغاز معاملات در اروپا شاخص‌ها در انگلستان، فرانسه و آلمان همگی ۳/۰ درصد افزایش یافتند. فروش آینده شاخص‌ها در وال‌استریت نیز رشد کرد. فروش آینده شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ با ۵/۱ واحد یا ۲/۰ درصد افزایش روبه‌رو شد و به ۱۰۹۹ واحد رسید.

در آسیا شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۲۴/۳۳ واحد یا ۳/۰ درصد جهش کرد و به ۳۳/۱۰۴۰۴ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۹۰/۴۴۹ واحد یا ۲/۲ درصد رشد کرد و به ۰۸/۲۰۷۲۲ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی نیز با افزایش ۲۱/۱۹ واحدی یا ۲/۱ درصدی مواجه شد و به ۰۲/۱۶۱۵ واحد رسید.

در دیگر نقاط آسیا بورس شانگهای ۴/۲ درصد، بورس استرالیا ۹/۰ درصد و بورس هندوستان ۱/۲ درصد رشد کرد.