گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به بالاترین سطح ۱۸ ماهه نزدیک شد و به بیش از بشکه‌ای ۸۶ دلار رسید زیرا سرمایه‌گذاران در این فکر بودند که آیا اقتصاد روبه بهبود آمریکا افزایش‌های بیشتر را تضمین خواهد کرد یا خیر.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۴۲/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۷۵/۱ دلار افزایش در رقم ۶۲/۸۶ دلار یعنی بالاترین سطح از اکتبر سال ۲۰۰۸ تاکنون ثابت شد. قیمت نفت از اوایل ماه فوریه تاکنون ۲۴ درصد افزایش داشته است. در حدود ۹ ماه نفت بین ۶۹ دلار و ۸۴ دلار معامله شده است زیرا سرمایه‌گذاران خوش‌بین بودند که اقتصاد روبه بهبود آمریکا سرانجام تقاضا برای نفت را افزایش خواهد داد. روز دوشنبه گزارش‌ها بهبود تقاضا در بخش کسب و کارهای خدماتی و بازار مسکن را نشان دادند.

شرکت کامرون هانوور که یک شرکت تخصصی در زمینه مدیریت ریسک قیمت انرژی است در گزارشی عنوان کرد «احساس کلی ما این است که اقتصاد درحال بهبود است و اکنون سرمایه‌گذاران قادرند چشم‌انداز تقاضای بیشتر را ببینند.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه قیمت نفت کوره به ۲۶۱۴/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۳۴۲۲/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۳۰۲/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۶۱/۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد.