گروه بین‌الملل- انفجار بمب در شهر سیوداد خوارز مکزیک که در نزدیکی مرز آمریکا واقع است، دست کم چهار کشته و ۱۶ زخمی برجای گذاشت. بنا به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس مکزیک کارتل مواد مخدر خوارز را عامل این بمب‌گذاری می‌داند و ناظران این واقعه را نشانه تشدید درگیری‌ها بین کارتل‌های مواد مخدر و دولت مکزیک ارزیابی می‌کنند. در حادثه روز جمعه عوامل حمله توانستند با قرار دادن مردی که گمان می‌رفت زخمی است، در کنار یک خودرو، ماموران پلیس و امدادگران را به سمت آن جلب کنند. اما در پی حضور امدادگران و نیروهای امنیتی در محل، بمب جاسازی شده در خودرو منفجر شد که در نتیجه آن دو مامور پلیس و دو امدادگر کشته شدند. تعداد زخمی‌ها نیز ۱۶ نفر اعلام شده است. پلیس مکزیک معتقد است که کارتل خوارز این عملیات را در واکنش به بازداشت اخیر رهبر یکی از باندهای وابسته به این کارتل انجام داده است. در سال میلادی جاری حداقل هفت هزار نفر در درگیری‌های نیروهای دولتی با کارتل‌های قدرتمند مواد مخدر در مکزیک جان خود را از دست داده‌اند.

سال گذشته نه هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده بودند. با این حال، فیلیپه کالدرون، رییس‌جمهوری مکزیک، بر ادامه استفاده از ارتش علیه کارتل‌های مواد مخدر مصمم است.

از سال ۲۰۰۶ میلادی که فیلیپه کالدرون علیه این کارتل‌ها به ارتش متوسل شد، بیش از ۲۵ هزار نفر در مکزیک در خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.