گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه گزارش درآمدی مثبت بانک سوئیسی یو‌بی‌اس موجب شد ارزش یورو به بالاترین سطح دوماهه در برابر دلار برسد و این امر رشد بورس‌های اروپایی به بالاترین سطح طی دو ماه و نیم گذشته را درپی داشت. بانک یو‌بی‌اس برای فصل دوم سود ۹/۱ میلیارد دلاری را گزارش داد. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۷/۰ درصد، شاخص داکس آلمان ۴/۰ درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۹/۰ درصد افزایش یافت. اما بورس‌های آسیایی وضع متفاوتی داشتند. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۴۸/۱۳۳ واحد یا ۶/۰ درصد رشد کرد و به ۳۹/۲۰۹۷۳ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی کمتر از یک واحد افت کرد و به ۳۱/۱۷۶۸ واحد رسید. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۸۱/۶ واحد یا کمتر از ۱/۰ درصد کاهش یافت و به ۳۷/۲۵۷۵ واحد رسید.روز دوشنبه نیز پس از آن که سرمایه‌گذاران در وال‌استریت چند خبر خوش اقتصادی دریافت کردند، شاخص میانگین صنعتی داوجونز در سومین افزایش متوالی خود بیش از ۱۰۰ واحد افزایش یافت.گزارش بخش مسکن بهتر از پیش‌بینی سرمایه‌گذاران بود و شرکت حمل‌ونقل فدکس پیش‌بینی‌ای را منتشر کرد که نسبت به پیش‌بینی شش هفته پیش این شرکت بسیار مثبت‌تر بود.شرکت فدکس به سرمایه‌گذاران انگیزه خرید داد، زیرا اعلام کرد حمل زمینی بار و شبانه این شرکت بهتر از حد انتظار است و این شرکت بهبود اقتصاد جهانی آرامی را پیش‌بینی می‌کند. این خبر دلگرم‌کننده بود، زیرا این شرکت حمل‌ونقل که بسته‌های کسب‌وکارها و مصرف‌‌کنندگان را حمل می‌کند، معیاری از چگونگی عملکرد اقتصاد ارائه می‌دهد. این شرکت پیش‌بینی درآمدی خود را برای سه ماه منتهی به ۳۱ اوت افزایش داد و اعلام کرد درآمدی بین ۰۵/۱ دلار و ۲۵/۱ دلار به ازای هر سهم را پیش‌بینی می‌کند. وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرد فروش مسکن نوساز نسبت به کمترین سطح در ماه مه بهبود یافته است و به ۳۳۰،۰۰۰ واحد رسیده است. این میزان بیش از پیش‌بینی اقتصاددانان بود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۸۱/۱۰۰ واحد یا یک درصد افزایش یافت و به ۴۳/۱۰۵۲۵ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۳۵/۱۲ واحد یا ۱/۱ درصد جهش کرد و به ۰۱/۱۱۱۵ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۹۶/۲۶ واحد یا ۲/۱ درصد رشد کرد و به ۴۳/۲۲۹۶ واحد رسید.

روز دوشنبه بورس‌های اروپایی نیز در واکنش به آزمون فشار بانک‌های این قاره اندکی افزایش داشتند. در این آزمون که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، از ۹۱ بانک تنها هفت بانک نتوانستند موفق شوند. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۷/۰ درصد، شاخص داکس آلمان ۵/۰ درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۸/۰ درصد رشد کردند.