گروه بین‌الملل- مهاجمان مسلح در پاکستان چند تانکر حامل سوخت برای نیروهای ناتو مستقر در افغانستان را منهدم کردند. به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس پاکستان گفته است که در ساعات اولیه بامداد دیروز،جمعه، افراد مظنون به عضویت در گروه‌های تندرو به دست کم بیست و هفت تانکر حامل سوخت برای نیروهای آمریکا و پیمان ناتو مستقر در خاک افغانستان حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند. براساس این گزارش، این عملیات پس از نیمه شب آغاز شد و به نظر می‌رسد که حدود ده فرد مسلح در آن شرکت داشتند.

این حمله هنگامی صورت گرفت که رانندگان تانکرها در نقطه‌ای در حوالی شهر شکارپور، در نزدیکی مرز استان سند با استان بلوچستان پاکستان، توقف کرده بودند که با شروع تیراندازی مهاجمان، از محل گریختند.

به نظر نمی‌رسد در این حادثه کسی کشته یا زخمی شده باشد اما براساس گزارش شاهدان عینی، این تانکرها تا ساعاتی پس از این حمله همچنان در آتش می سوختند.مقامات محلی گفته اند که تانکرها پس از بارگیری در شهر بندری کراچی، در جنوب پاکستان، در مسیر خود به سوی مرز افغانستان، عازم شهر کویته، در ایالت بلوچستان، بودند که هدف حمله قرار گرفتند.

مسدود شدن گذرگاه اصلی

حمله روز جمعه یک روز پس از آن صورت گرفت که مقامات پاکستانی گذرگاه مرزی تورخم (طورخم) با افغانستان را در اعتراض به عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی مستقر در افغانستان، مسدود کردند.

به گفته مقامات پاکستان، در جریان این عملیات، سه نظامی پاکستانی در اثر تیراندازی هلیکوپترهای متعلق به ائتلاف در داخل خاک آن کشور کشته شدند.

منابع ائتلاف بین‌المللی در افغانستان هدف این عملیات را گروهی از شورشیان معرفی کردند که از مرز عبور کرده و وارد پاکستان شده بودند.گذرگاه مرزی تورخم در منطقه خیبر، نقطه اصلی ورود کاروان‌های تدارکاتی نیروهای ائتلاف از پاکستان به خاک افغانستان است.به دلیل مسدود بودن گذرگاه مرزی تورخم، تانکرهای حامل سوخت برای نیروهای ائتلاف به سوی گذرگاه مرزی چمن، واقع در منطقه قلعه عبدالله، در استان بلوچستان، حرکت می‌کردند که هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند.تانکرها و کامیون‌های حامل تدارکات برای نیروهای ائتلاف بین‌المللی در مسیر خود به سوی مرز افغانستان، بارها هدف حمله شورشیان مستقر در خاک پاکستان قرار گرفته اند.

پاکستان مسیر زمینی عمده ارسال تدارکات مورد نیاز نیروهای ائتلاف در افغانستان است و باز بودن و امنیت این راه ارتباطی، به خصوص از طریق گذرگاه خیبر، برای این نیروها اهمیت فراوان دارد.