گروه بین‌الملل- به دلیل آنکه شاخص‌‌های بی‌ثباتی در سطح بسیار پایینی قرار دارند، هرگونه اخبار بد می‌تواند موجب کاهش شاخص‌ها در وال‌استریت طی هفته جاری شود. این در شرایطی است که در هفته جاری سرمایه‌گذاران با موجی از گزارش‌های درآمدی روبه‌رو می‌شوند و بسیاری از تحلیل‌گران براین باورند که این گزارش‌ها موجب ادامه افزایشی می‌شود که از اوایل ماه جاری آغاز شده است. اما هرگونه اخبار ناخوشایند درآمدی یا چشم‌انداز ناامیدکننده شرکت‌ها کاهش شدید شاخص‌ها را درپی دارد.

علاوه براین ممکن است به دلیل امیدواری سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه فدرال رزرو به منظور تقویت بهبود اقتصادی اقدامات بیشتری را اتخاذ خواهد کرد، وال‌استریت با افزایش روبه‌رو شود.

این اقدامات شامل چاپ پول برای خرید اوراق قرضه است. انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست دوم و سوم نوامبر درمورد این اقدام تصمیم‌گیری کند.

شاخص بی‌ثباتی معاملات اختیاری شیکاگو بورد یا ویکس، که معیاری است که برای اندازه‌گیری سطح نگرانی سرمایه‌گذاران به کار می‌رود، روز جمعه ۵۴/۲ درصد سقوط کرد و به ۷۸/۱۸ واحد یعنی کمترین سطح از ماه آویل تاکنون رسید. این شاخص که در ماه مه به نزدیک ۵۰ واحد افزایش یافت، طی دو هفته گذشته درحدود و کمتر از ۲۰ واحد بوده است. برخی معامله‌گران خاطرنشان می‌کنند که شاخص ویکس نشان‌دهنده رضایت‌خاطر مفرط سرمایه‌گذاران است و این موضوع بازارسهام را بیش از پیش آسیب‌پذیر می‌کند.

اما طی هفته جاری گزارش‌های درآمدی شرکت‌ها در مرکز توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که گزارش‌های درآمدی تداوم افزایش بازارسهام را درپی خواهد داشت. اگر شرکت‌های بیشتری نتایج درآمدی خوبی را گزارش کنند، اعتماد سرمایه‌گذاران و همچنین امید به اتخاذ اقدامات بیشتر توسط فدرال افزایش می‌یابد.

جمعه این هفته اولین برآورد از تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل سوم منتشر می‌شود و نقشی کلیدی در تصمیم فدرال رزرو برای اتخاذ اقدامات بیشتر خواهد داشت. اکثر تحلیل‌گران رشد ۴/۲ درصدی تولید ناخالص داخلی را پیش‌بینی می‌کنند.

دن گرین‌هاوس تحلیل‌گر مرکز میلر تاباک می‌گوید: «رقم تولید ناخالص داخلی رقم بزرگی خواهد بود. طی چند هفته گذشته برآوردها از تولید ناخالص داخلی صعودی بوده است و انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی به مناقشات درمورد سیاست‌های تسهیل مالی فدرال رزرو دامن می‌زند. اگر رشد تولید ناخالص داخلی درحدود ۲۵/۲ درصد باشد این پرسش مطرح می‌شود درحالی که اقتصاد درحال رشد است چرا فدرال رزرو باید سیاست‌های تسهیل مالی را درپیش بگیرد.»

سرمایه‌گذاران همچنین به دقت شاخص اعتماد مصرف‌کننده را که فردا منتشر می‌شود بررسی می‌کنند. زیرا مصرف‌کنندگان همچنان درمورد اوضاع اقتصادی و نرخ بالای بیکاری نگران هستند. در هفته جاری ارقام فروش مسکن موجود و سفارشات کالاهای مصرفی بادوام نیز منتشر خواهد شد.