گروه بین‌الملل- دیروز، جمعه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۲ دلار رسید زیرا در آستانه نشست فدرال رزرو و انتخابات کنگره آمریکا، سرمایه‌گذاران محتاط بودند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۵۹/۸۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۲۴ سنت افزایش در رقم ۱۸/۸۲ دلار ثابت شد. طی هفته گذشته قیمت نفت در حدود ۸۲ دلار معامله شده است زیرا معامله‌گران منتظر بودند ببینند فدرال رزرو به منظور تقویت بهبود اقتصادی چه میزان اوراق قرضه خریداری خواهد کرد.

این پیش‌بینی که خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو موجب کاهش بیشتر ارزش دلار می‌شود، افزایش قیمت کالاها در هفته‌های اخیر را درپی داشته است. اما این نگرانی که قیمت بالاتر کالاها موجب افزایش تورم می‌شود و سود شرکت‌ها را ازمیان می‌برد، از تمایل فدرال رزرو برای تقویت بهبود اقتصادی می‌کاهد.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار انتشار گزارش رشد اقتصادی آمریکا، اعتماد مصرف‌کننده و تولیدات صنعتی بودند.

برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند به‌رغم کاهش تقاضا برای نفت در آمریکا، اقدامات فدرال رزرو موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد. موسسه مالی سیتی‌گروپ پیش‌بینی قیمت نفت در سه ماه آتی را از ۷۴ دلار به ۸۵ دلار افزایش داد و پیش‌بینی برای ۱۲ ماه آینده را از ۸۳ دلار به ۹۰ دلار افزایش داد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه نوامبر قیمت نفت کوره به ۲۳۰/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۹۸/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۷۹/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۲/۸۳ دلار در هر بشکه معامله شد.