گروه بین‌الملل- رشد بورس‌های آسیا و افزایش چشم‌انداز تقاضا برای نفت، دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت را به بشکه‌ای ۹۲ دلار نزدیک کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه فوریه به ۷۲/۹۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۱۶ سنت کاهش در رقم ۳۸/۹۱ دلار ثابت شد. قراردادهای ماه فوریه طی هفته جاری منقضی می‌شود. پس از آن که گزارش درآمدی شرکت‌های اپل و آی‌بی‌ام بهتر از حد انتظار بود، بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند. دراین میان ارزش یورو و ین در برابر دلار افزایش یافت و در نتیجه قیمت نفت برای خریدارانی که از این ارزها استفاده می‌کنند ارزان‌تر شد. مساله دیگری که به افزایش قیمت نفت کمک کرد پیش‌بینی افزایش تقاضا طی چند روز گذشته توسط سازمان اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی بود.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت از ۷/۸۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۰ به ۱/۸۹ میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت. این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته برآورد کرده بود تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۱ به ۸/۸۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه فوریه، قیمت بنزین به ۴۸۵/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۴۵/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب معامله شد. در لندن بهای نفت خام برنت به ۰۷/۹۸ دلار در هر بشکه رسید.