100 شخصیت تاثیرگذار جهان از نگاه تایم

گروه بین‌الملل‌- مجله تایم در گزارشی فهرست ۱۰۰ تن از مطرح‌ترین و تاثیرگذارترین افراد را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، مجله تایم در شرایطی فهرست ۱۰۰ تن از تاثیرگذارترین افراد در سال گذشته میلادی را منتشر کرد که نام وائل غنیم به عنوان یکی از مدیران گوگل در صدر این فهرست است. به گزارش پایگاه اینترنتی دی ولت، غنیم یکی از شخصیت‌های کلیدی در شکل‌گیری اعتراضات کشور مصر و سرنگونی دولت این کشور بود.

مجله تایم هر ساله اسامی ۱۰۰ تن از تاثیرگذارترین افراد در زمینه‌های سیاسی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را منتشر می‌کند.

این مجله در ارتباط با غنیم نوشت که وی یکی از تاثیرگذارترین افراد بوده است و ایده‌های وی تاثیر بسیار زیادی روی مردم در مصر و در برخی موارد باعث انقلاب شده است.

محمد البرادعی، یکی از اعضای حزب مخالف مصر، در ارتباط با غنیم اظهار داشت که شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک قوی‌ترین ابزار برای توسعه ایده و آماده کردن مردم برای انقلاب بوده است.

علاوه بر این در بین این افراد اسامی افرادی چون جولیان آسانگ، موسس سایت ویکی لیکس و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسد که مبارزه جدی مرکل برای رویارویی با بحران یورو از علت‌های اصلی قرار گرفتن وی در میان ۱۰ فرد اول تاثیرگذار در سال گذشته میلادی باشد.

علاوه بر این دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، نیکولا سارکوزی رییس‌جمهوری فرانسه و باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا نیز در این فهرست حضور دارند. در عرصه فرهنگ نیز «ای وی وی» هنرمند چینی دستگیر شده توسط دولت و همین‌طور جاناتان فرانتسن نویسنده آمریکایی به چشم می‌خورد.

در عرصه ورزش نیز نام لیونل مسی وجود دارد.

در فهرست سیاستمداران مطرح تاثیرگذار مجله تایم نام افراد زیر به چشم می‌خورد: سید حسن نصرالله، سیف‌الاسلام قذافی، انور العولقی، مقتدی صدر، وائل غنیم، آنگلا مرکل، جولیان آسانژ، جو بایدن، آنگ سان سوکی، میشله اوباما، دیلما روسف، نیکولا سارکوزی، هیلاری کلینتون، دیوید کامرون، دیوید پترائوس، باراک اوباما، جان بوئنر و بنیامین نتانیاهو.