معاون نیروی زمینی پنتاگون استعفا کرد

گروه بین‌الملل - فرانسیس هاروی، معاون نیروی زمینی وزارت دفاع آمریکا، به دنبال افزایش نارضایتی‌ها از وضعیت خدمات درمانی ارائه شده این نیرو به سربازان مجروح از سمت خود استعفا کرد. کاخ سفید هم هیات ویژه‌ای را برای بررسی وضعیت یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش تشکیل داده است.

روزنامه واشنگتن پست هفته پیش با انتشار چندین مقاله از وضعیت بد سربازان بستری شده در بیمارستان «والتر رید» خبر داد.

این بیمارستان یکی از مهم‌ترین مراکز درمانی نیروی زمینی ارتش است و در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، قرار دارد. فرانسیس هاروی که در سال ۲۰۰۴ از سوی جورج بوش، رییس‌جمهور آمریکا، به سمت سرپرست نیروی زمینی ارتش تعیین شد، در این رابطه مسئول شناخته شده است.

به دنبال کناره‌گیری هاروی، معاون او، پیتر گرن، به طور موقت جانشین او شده است. رابرت گیتس از مطبوعات و رسانه‌های گروهی آمریکا به خاطر آشکار کردن اوضاع نابسامان بیمارستان ارتش قدردانی کرده و ریشه مشکل را در مدیریت آن دانسته است. به گزارش روزنامه واشنگتن پست مسوولان بیمارستان از سربازان مجروح شده در جنگ‌های افغانستان و عراق به خوبی مراقبت نکرده‌اند و در مواردی برخی از آن سربازان را در اتاق‌های مملو از موش و سوسک نگاه داشته‌اند. مرکز پزشکی والتر رید در واشنگتن متهم شده که بیماران سرپایی را در شرایطی نامناسب درمان می‌کند و این بیماران با کاغذبازی‌های فراوانی باید دست و پنجه نرم کنند. گزارش شده است که مقام های نیروی زمینی مدت‌ها است که از مشکلات این بیمارستان خبر داشته اند ولی هیچ اقدامی برای حل آن نکردند. ژنرال جورج ویتمان مدیر بیمارستان نیروی زمینی نیز روز پنج شنبه ۲ مارس از سمت خود استعفا کرد. کمیته نظارت و اصلاح دولت مجلس نمایندگان که از کمیته‌های کلیدی این مجلس است قرار است روز دوشنبه ۵ مارس وضعیت بیمارستان والتر رید را در یک جلسه علنی بررسی کند. هنری واکسمن، رییس این کمیته گفته است خصوصی‌سازی برخی از خدمات این بیمارستان به کاهش تعداد پرسنل آن و بروز مشکلات در این بیمارستان منجر شده است. در همین حال دیروز جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا وارد جدال های مربوط به رسوایی بر سر نحوه درمان و مراقبت از سربازان مجروح آمریکایی که از عراق و افغانستان بازگشته‌اند، شد. بوش در همین ارتباط در حال تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر نحوه مراقبت از این سربازان است و همچنین قرار است در یک نطق رادیویی بگوید که نحوه درمانی و مراقبت از برخی از این سربازان غیرقابل قبول بوده و وی از این موضوع بسیار ناراحت است. گزارش شده است که مقام های نیروی زمینی مدت‌ها است که از مشکلات این بیمارستان خبر داشته اند ولی هیچ اقدامی برای حل آن نکردند.