گروه بین‌الملل- جورج بوش، رییس‌جمهور ایالات متحده در سومین مقصد از تور سفر به پنج کشور آمریکای لاتین خود وارد کلمبیا شد و با آلوارو یوریبه، رییس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. بوش در جریان این دیدار با اشاره به این که قاچاق مواد مخدر و داروهای روان گردان یکی از تهدیدات علیه ایالات متحده است از مبارزه کلمبیا علیه قاچاقچی‌های مواد مخدر تشکر کرد. بوش در جریان کنفرانس خبری خطاب به یوریبه گفت: من اراده جدی شما را ستایش می‌کنم و علاقه دارم شما را دوست شخصی خود بنامم. همچنین کلمبیا می‌تواند یک متحد استراتژیک برای ایالات متحده باشد.

رییس‌جمهور کلمبیا نیز در جریان این کنفرانس خبری با اشاره به عزم جدی دولت کلمبیا برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر هرگونه ارتباط اعضای دولتش با باندهای توزیع و تولید مواد مخدر دارد و بر برخورد با موارد احتمالی در صورت کشف موضوع تاکید کرد. کلمبیا هم اکنون یکی از بهترین شرکای تجاری ایالات متحده در منطقه آمریکای لاتین به حساب می‌آید و ایالات متحده یک قرارداد تجاری ۳میلیارد و ۹۰۰میلیون دلاری را با این کشور در جریان دارد.

سفر جورج بوش به کلمبیا با تظاهرات مردم این کشور روبه‌رو شد. در یکی از این اعتراض‌ها در شهر بوگوتا مرکز کلمبیا پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد که در جریان این تظاهرات ۲۵ نفر نیز دستگیر شدند.