سود بی‌سابقه کمپانی اپل موجب رکورد جدیدی در شاخص سهام مرغوب داوجونز در روز پنج‌شنبه در وال‌استریت شد. به گزارش رویتر از نیویورک، رونق بی‌سابقه وال استریت در روز چهارشنبه موجب سکون نسبی و آرامش وال استریت در روز پنج‌شنبه شد. به طور طبیعی بازار پس از روزهای پیاپی رونق تمایل به احتیاط دارد تا بتواند دلایل رونق و همچنین ماندگاری و دوام آن را ارزیابی کند. با این همه سود قدرتمند و فراتر از انتظار کمپانی اپل که در روز چهارشنبه منتشر شد موجب ترقی شاخص سهام داوجونز شد و اگرچه سود داوجونز در این روز محدود بود اما از آنجایی که داوجونز هفته‌های پیاپی رونق را تجربه می‌کند، این سود محدود موجب ایجاد رکورد تازه‌ای در شاخص داوجونز شد، به هر حال نگرانی سرمایه‌گذاران از حرکت و رشد لجام‌گسیخته بازار است به همین دلیل سرمایه‌گذاران نگاهی به چگونگی شاخص استاندارد دارند تا بتوانند تصویر روشن‌تر و مشخص‌تری از وضعیت بازار در هفته‌های اخیر داشته باشد. این شاخص نیز روزهای ترقی را تجربه می‌کند که از مارس ۲۰۰۰ تاکنون کاملا بی‌سابقه است.

شاخص سهام داوجونز در روز پنج‌شنبه ۱۲/۰درصد افزایش یافت. به طور کلی سود روز چهارشنبه و پنج‌شنبه به تنهایی باعث سود ۵درصدی شاخص سهام داوجونز در سال شد.

شاخص سهام استاندارد اندپورز ۰۸/۰درصد از دست داد و شاخص سهام تکنولوژی نزدک ۲۶/۰درصد به دست آورد.

در توکیو شاخص سهام نیکی به دلیل افزایش ارزش دلار اندکی افزایش پیدا کرد، اگرچه در ساعات اولیه صبح شاخص نیکی به دلیل اخبار بد درباره اقتصاد ژاپن، اندکی تنزل پیدا کرد اما در ادامه روز افزایش ارزش دلار به قیمت شاخص نیکی کمک کرد. شاخص سهام نیکی در صبح روز جمعه ۲۰/۰درصد به دست آورد و شاخص توپیکس ۴۷/۰درصد ترقی یافت. شاخص سهام لندن FTSE در روز پنج‌شنبه ۱۲/۰درصد به دست آورد. داکس آلمان ۶۰/۰ و CAC-۴۰ فرانسه ۰۵/۰درصد ترقی پیدا کرد.

در بازار معاملات ارزی روز پنج‌شنبه ارزش ین در مقابل ارزهای رقیب تنزل پیدا کرد.

روز پنج‌شنبه نرخ برابری دلار در برابری به ازای هر دلار ۶۱/۱۱۸ین بود. نرخ برابری یورو در مقابل ین به ازای هر یورو ۷۸/۱۶۲ین بود. روز جمعه نیز در اروپا ارزش یورو در مقابل دلار تنزل پیدا کرد. هر یورو روز جمعه در اروپا به ازای ۳۵۹۲/۱دلار معامله شد که نسبت به روز پنج‌شنبه در نیویورک که هر یورو به ازای ۳۶۰۱/۱دلار معامله شده بود، ارزش یورو کاهش نشان می‌دهد. ارزش پوند که در هفته‌های اخیر به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده بود در روز جمعه اندکی کاهش یافت و هر پوند در اروپا به ازای ۹۸۸۹/۱دلار معامله شد.

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی در روز جمعه افزایش یافت، نگرانی درباره میزان عرضه گازوئیل در ایالات متحده از نگرانی‌ها و دلایل افزایش قیمت نفت خام بود. روز جمعه هر بشکه نفت خام سبک و شیرین تحویلی برای ماه ژوئن با ۱۲سنت افزایش به ۱۸/۶۵دلار رسید.