گروه بین‌الملل- اصلاح قانون مهاجرت در ایالات متحده،سیاست جدید انرژی در بریتانیا، تولید ماشین‌های سبز در کالیفرنیا و فقدان دموکراسی در میانمار از مهم‌ترین اخبار هفته آینده از دید اکونومیست هستند.هفته آینده باید منتظر یک بحث داغ درباره قانون مهاجرت در امریکا بود، آن هم درست پس از آنکه کاخ سفید و یگ گروه از سناتورهای معروف،اصلاحیه قانون مهاجرت را که مهاجران غیرقانونی را عفو می‌کرد، پذیرفتند با توجه به مخالفت این دو گروه، سنا پیشنهادهایی که در اصلاحیه آمده است را به بحث خواهد گذاشت و کنگره که این اصلاحیه را به تصویب رسانده است، این مباحث را دنبال خواهد کرد. اگر توافقی در این باره حاصل شود و اجازه دهند تا این طرح اجرا شود، جورج بوش می‌تواند ادعا کند که به یکی از موفقیت‌های بزرگ داخلی‌اش دست یافته است. دعوا بر سر مهاجران غیرقانونی از پارسال آغاز شده است صاحبان کارخانه‌ها و مردم مخالفت خود را با اخراج این کارگران مهاجر اعلام کردند و دولت برای کنترل امنیت و نیز کاهش بیکاری درصدد اخراج آنها بود.

حال این مذاکره و چانه‌زنی می‌تواند راهی منطقی برای حل این مشکل پیش پای سیاستمداران امریکا بگذارد.در بریتانیا اما نگرانی درباره امنیت انرژی و محیط زیست رو به افزایش است و سبب شده است تا دولت آخرین طرح اصلاحی خود را درباره سیاست جدید انرژی در روز چهارشنبه ۲۳‌ مه ارائه کند.

این طرح احتمالاً پیشنهادهایی برای ساخت نیروگاه اتمی جدید و برای تامین انرژی جایگزین و نیز جستجوی راههایی برای بهره‌وری انرژی و نیز استفاده وسیع‌تر و گسترده‌تر از منابع انرژی قابل احیاء مانند باد دربرخواهد داشت دولت در نظر دارد تا با سرعت بخشیدن به ساخت نیروگاههای تولید انرژی و ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی تا مخاطرات زیست محیطی را کاهش دهد و اما طرفداران محیط زیست در ایالات متحده هم حرکت بزرگی در صنعت به وجود آورده‌اند.

جنبش حفظ محیط زیست که مهم‌ترین و قویترین جنبش قرن بیست و یکم به شمار می‌رود در ایالات متحده صاحبان صنایع را متقاعد کرده است تا به ساخت خودروهایی که به محیط زیست آسیب کمتری وارد کند روی آورند براساس برنامه و طرح آژانس حمایت از محیط زیست قرار است تا سال ۲۰۰۹ خودروهایی مطابق با استاندارهای زیست محیطی به بازار آید. جورج بوش متهم شده است که به دلیل رفاقت با صاحبان کمپانی‌های خودروسازی ساکن در دیترویت، در مسیر این تولید، خرابکاری کرده است و مانع طرحی شده است که قرار است ابتدا در کالیفرنیا اجرا شود قرار است خودروهای سبز ابتدا در کالیفرنیا آزمایش شوند و سپس برای تمام کشور لازم الاجرا شوند. به‌هرحال این طرح اگرچه به نفع سیاره‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم، اما هزینه‌های این صنعت مشکل‌دار را افزایش خواهد داد.

دموکراسی در میانمار یکی دیگر از اخبار مهم هفته آینده است قرار است حبس خانگی خانم سان سوکی،یکی از مبارزان دموکراسی در میانمار به زودی پایان یابد. رهبر جنبش دموکراسی از زمانی که در سال ۱۹۹۰ برنده انتخابات در کشور شد، تحت نظر در خانه‌اش محبوس است. برنده جایزه نوبل، قرار است پس از آزادی فعالیت خود را برای دموکراسی و حقوق بشر ادامه دهد. مأموریتی که برای دستگیری مجدد او کافی است.