ایسنا- سازمان آزادی‌بخش فلسطین با درخواست عباس برای برگزاری انتخابات‌ زودهنگام پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان بر اساس قوانین جدیدی که حماس را شامل نمی‌شود، موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تصمیم شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) که اختیارات قانونی دارد در زمانی که تمام ۷۰۰ عضو این سازمان در جلسه حضور نداشته باشند، باید با حمایت ریاست تشکیلات خودگردان و رییس ساف که محمودعباس است همراه شود. محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را به منظور تحکیم موضعش در کرانه باختری بررسی می‌کند.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس تصمیمات ساف را به عنوان اقداماتی غیر قانونی و نامشروع رد کرد.

یاسر عبدربه مشاور عباس گفت: عباس برای برگزاری انتخابات‌های قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان تلاش می‌کند.

این در حالی است که حماس اعلام کرد، این انتخابات‌ جدید را به عنوان «دزدی پیروزی حماس» در انتخابات سال ۲۰۰۶ می‌داند و اجازه برگزاری آن در غزه را نمی‌دهد.

اما یک مقام عالی‌رتبه فلسطینی به خبرگزاری فرانسه گفت، کابینه اضطراری فلسطین مقدمات برگزاری این انتخابات را تا ماه آینده فراهم می‌کند.

صالح رعفت، عضو شورای مرکزی ساف گفت: شورای مرکزی برگزاری انتخابات‌ پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان را اقدامی برای بازگرداندن آرامش به غزه را توصیف کرد.

شورای مرکزی ساف هم‌چنین اعمال تغییراتی در قانون انتخابات را توصیه کرد که براساس آن تمام احزاب شرکت کننده در انتخابات باید به برنامه سیاسی ساف از جمله حمایت ۲۰ ساله‌اش از راه‌حل دو کشور مستقل برای مناقشات خاورمیانه احترام بگذارند.

این شورا حذف تمامی شبه نظامیان مسلح از جمله گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی فتح را خواستار شد. رعفت گفت، مبارزان گردان‌های شهدای الاقصی می‌توانند به نیروهای امنیتی فلسطین ملحق شوند.