گروه بین‌الملل- متغیرهای اقتصادی در اتحادیه اروپا در حال تغییر هستند و این مساله باعث شده است تا بانک مرکزی اروپا در مورد میزان رشد این منطقه تجدیدنظر کند. در یکی از جدیدترین گزارش‌های این بانک اعلام شده است که وام‌های تجاری منطقه یورو از نظر تعداد به بالاترین میزان پس از به چرخه افتادن پول واحد اروپایی، یورو رسیده است.میزان وام پرداختی به بخش تجارت در ۱۲کشور حوزه یورو در ماه جولای ۸/۱۱درصد نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته افزایش یافت.براساس گزارش بانک مرکزی اروپا بیشتر این وام‌ها برای توسعه کسب‌وکار و ادغام شرکت‌های بازرگانی و صنعتی استفاده شده است.اما وام زیادی برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید گرفته نشده است. همچنین بخش قابل توجهی از این وام‌ها نیز برای خرید اموال شخصی مانند ملک، زمین و دیگر کالاهای شخصی گرفته شده است.

به گزارش فایننشال‌تایمز امروز جلسه بانک مرکزی اروپا برای بررسی وضعیت نرخ بهره در این منطقه تشکیل خواهد شد.

بازارهای مالی اروپا و آمریکا انتظار دارند ژان کلود تریشه رییس بانک مرکزی اروپا، در جلسه امروز با افزایش نرخ بهره در ماه اکتبر موافقت کند.آنها می‌گویند این کار برای کنترل نرخ بهره لازم است.

اما احتمال تغییر در پیش‌بینی بانک مرکزی از رشد اقتصادی حوزه یورو پس از آن به وجود آمد که فرانسه و آلمان گزارش‌هایی از افزایش غیرمنتظره رشدهای اقتصادیشان ارائه دادند.پیش از این اعلام شده بود که این رشد ۱/۲درصد خواهد بود که اکنون احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد.بانک مرکزی اروپا همچنین اعلام کرد امسال و سال آتی نرخ تورم سالیانه از حد مطلوب بالاتر خواهد بود و در همان حدود ۲درصد باقی خواهد ماند.بخش زیادی از این تورم به دلیل بالا بودن بهای انرژی است.