گروه بین‌الملل- با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا، رفته‌رفته مبارزات انتخاباتی این کشور گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود. تحلیلگران عقیده دارند که رقابت اصلی بین هوگو چاوز، رییس‌جمهوری فعلی و مانوئل روزالس، کاندیدای راست‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود.

چاوز در این دور از انتخابات چشم امید زیادی به رای کارگران به خصوص کارگران صنعت نفت این کشور دوخته است به همین منظور تاکنون چند گردهمایی انتخاباتی را به منظور جذب رای کارگران صنعت نفت این کشور ترتیب داده است. از سوی دیگر روزالس کاندیدای مورد حمایت کاخ سفید به دنبال جلب حمایت سرمایه‌داران و ونزوئلایی‌های خارج از کشور است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هوگو چاوز همچنان در صدر نامزدهای انتخاباتی قرار دارد و امیدواری‌های بیشتر برای پیروزی خواهد داشت. جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشانگر آن است که چاوز هنوز مورد انتخاب ۵/۵۲درصد از رای‌دهندگان است. در حالی که اصلی‌ترین رقیب او یعنی مانوئل روزالس تنها ۵/۲۵درصد آرا را در نظرسنجی به خود اختصاص داده است. در دوره پیشین انتخابات هوگو چاوز توانست نزدیک به ۵/۵۹درصد آرا را به خود تخصیص داده و به کاخ ریاست‌جمهوری ونزوئلا راه پیدا کند. انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا روز سوم دسامبر برگزار می‌شود.