گروه بین‌الملل- مردم ونزوئلا دیروز برای انتخابات رییس‌جمهور این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند. رقابت اصلی در این دور از انتخابات بین هوگو چاوز، رییس‌جمهور چپ‌گرای فعلی این کشور و مانوئل روزالس راست‌گرا است.

روزالس که فرماندار ایالتی ونزوئلا است عقیده دارد که در انتخابات به پیروزی خواهد رسید اما آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هوگو چاوز با اختلاف ۸/۲۹درصد از رقیب خود پیش افتاده است.

گزارش آسوشیتدپرس از کاراکاس حاکی از آن است که در هنگام برگزاری انتخابات نیروهای امنیتی و پلیس کنترل مکان‌های رای‌گیری را در اختیار دارند و از تجمع و راهپیمایی طرفداران دو طرف جلوگیری می‌کند.

هوگو چاوز که اصلی‌ترین مخالف آمریکا در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود اعلام کرده که برای پیروزی در انتخابات به رای فقرا و کارگران این کشور تکیه کرده است، چاوز در برنامه‌های خود اعلام کرده است که قصد دارد سوسیالیسم قرن بیست و یکمی را بنیان گذارد.

اما مانوئل روزالس اندیشه‌ای متفاوت از رقیب خود دارد و اعلام کرده است که در صورت پیروزی زمینه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بیشتر ونزوئلا و آمریکا را فراهم خواهد کرد. او که فرماندار ایالت نفت‌خیز زولیا در غرب ونزوئلا است اعلام کرده که زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ونزوئلا را فراهم خواهد کرد. نتایج انتخابات امروز اعلام خواهد شد.