گروه بین‌الملل- شهروندان رومانی و بلغارستان سال نو میلادی را به همراه الحاق به اتحادیه اروپا جشن گرفتند. به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، جشن‌های عظیمی در شهر‌های مختلف این دو کشور به خصوص پایتخت‌های آنها به مناسبت عضویت در اتحادیه اروپا برگزار شد. ۱۷سال پس از فروپاشی دولت‌های کمونیستی اروپا اکنون با پیوستن این دو کشور به جمع اعضای اتحادیه اروپا مجموع کشور‌های آن به ۲۵کشور رسید و جمعیت آن نیز از مرز ۵۰۰میلیون نفر عبور کرد. اکنون اتحادیه اروپا تا شرق دریای سیاه کشیده شده است.

رییس‌جمهور رومانی با ابراز رضایت از عضویت کشورش در اتحادیه اروپا گفت: این یک شانس فوق‌العاده برای نسل آینده رومانی است. ما راه سختی را پیمودیم، اما اکنون در خط پایان ایستاده‌ایم. این راه آینده و راه خوشبختی ما است. تاریان باسسکو که به همراه اعضای کابینه‌اش در جشن مردم رومانی در میدان دانشگاه بوداپست شرکت کرده بود، خطاب به حاضران گفت: ما وارد اروپا شدیم، به اروپا خوش آمدید!

در صوفیه پایتخت بلغارستان نیز جشن‌های مشابهی برگزار شد. گئورگی پاروانف، رییس‌جمهور این کشور نیز در جمع مردم صوفیه گفت:‌ ورود به اتحادیه اروپا یک فرصت رویایی است. امروز (اول ژانویه) یک روز تاریخی در خاطره ملی بلغارستان خواهد بود. ما باید تلاش کنیم تا از این فرصت تاریخی به بهترین شکل بهره ببریم.