برادر صدام امروز اعدام می‌شود

گروه بین‌الملل- دو همدست دیگر صدام در جریان قتل‌عام روستای الدجیل امروز به دار آویخته می‌شوند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد پنج روز پس از اعدام صدام حسین قرار است امروز برزان ابراهیم تکریتی برادر ناتنی او و عواد احمد البندر قاضی سابق دادگاه عالی عراق نیز به جرم همدستی با صدام حسین در کشتار سال ۱۹۸۸ اعدام شوند. یک مقام آگاه در دفتر نوری المالکی نخست‌وزیر عراق با اعلام این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت: احکام و اسناد مورد نیاز برای اعدام به امضا رسیده و مراسم اجرای حکم روز پنج‌شنبه انجام خواهد شد. این دو نفر متهم هستند که فرمان صدام را برای قتل‌عام ۱۴۸مرد شیعه در روستای الدجیل به اجرا درآورده‌اند.

پیش از آن قرار بود برزان تکریتی و عواد البندر نیز به همراه صدام در روز ۳۰دسامبر به دار آویخته شوند که بعدا اجرای حکم اعدام آنها به تاخیر افتاد.

اما در حالی که اعلام شده برزان تکریتی و عواد البندر صبح امروز اعدام می‌شوند برخی منابع از به تعویق افتادن اعدام این افراد سخن می‌گویند. خبرگزاری رویتر به نقل از مقامات ناشناس عراقی گزارش داد هنوز زمان دقیقی برای اعدام برادرناتنی صدام حسین و قاضی سابق دادگاه عراق تعیین نشده است.