ایرنا: وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن تلاش‌های خود را برای رفع فاصله طبقاتی میان مناطق روستایی و شهری در این کشور شدت بخشیده است. به گزارش تلویزیون سراسری ژاپن وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت این کشور قرار است برای این منظور در ماه آوریل، مبلغ۰۰۲ میلیارد ین معادل ۷/۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

«ان.اچ.کی» افزود: این مبلغ در قالب کمک‌های مالی و از طریق بانک‌های بخش‌خصوصی و حکومت‌های محلی تامین می‌شود.

این سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک و متوسط و برای کمک به تولید محصولات جدید آنها و نیز متنوع ساختن کالاهای تولیدی در زمینه‌های مختلف اختصاص می‌یابد.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن همچنین در نظر دارد، کارشناسان خود را برای کمک به ارتقا و توسعه صنایع تولیدی و اختصاصی محلی و نیز تولیدات سنتی در نقاط مختلف این کشور اعزام کند.

این وزارتخانه امیدوار است که شرکت‌ها در مناطق روستایی بتوانند از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه، دانش‌آموزان مقاطع دبیرستان را جذب کنند. وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن همچنین امیدوار است در جریان این طرح بتواند در طول پنج سال حدود یکهزار شغل جدید در این کشور ایجاد کند.

کارشناسان سیاسی معتقدند که اقدام دولت ژاپن در راستای کاهش فاصله طبقاتی بین مناطق روستایی و شهری در آستانه انتخابات مجلس مشاوران ژاپن، گامی در جهت جلب محبوبیت مردمی توسط دولت «شینزو آبه» نخست‌وزیر این کشور است.