گروه بین‌الملل - به نظر می‌رسد اداره کشور عراق بیش از آنچه به نظر می‌رسد دشوار است. نوری‌المالکی نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی آرزو کرد کاش می‌توانست پست نخست‌وزیری را زودتر از پایان دوره‌اش ترک کند. نخست‌وزیر عراق در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی دولتش گفت برای دومین دوره پست نخست‌وزیری عراق را نخواهد پذیرفت و در پایان دوره صدارتش صحنه سیاسی عراق را ترک خواهد کرد.

وی افزود: در آغاز نیز تمایلی به قبول کردن این پست نداشتم و تنها به دلیل آن که قبول نخست‌وزیری از سوی من به سود منافع ملی عراق بود آن را قبول کردم. نوری‌المالکی با اشاره به این مساله که ممکن است زودتر از پایان دوران صدارتش از نخست‌وزیری کنار برود، گفت: اگرچه دوران نخست‌وزیری عراق چهار سال تعیین شده است، اما این امکان وجود دارد که به دلیل تغییر آرایش سیاسی احزاب در پارلمان پست نخست‌وزیری نیز جابه‌جا شود و مدت آن کاهش پیدا کند.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این که به پست فعلی خود علاقه‌ای ندارد، گفت: من امیدوارم بتوانم در چارچوب‌های دیگر همانند پارلمان به مردم عراق خدمت کنم. همچنین این احتمال وجود دارد که نخست‌وزیر عراق با خروج از دولت و تشکیل یک حزب در عرصه سیاسی عراق ادامه حیات دهد.