چین دومین مقصد گردشگران جهان می‌شود

گروه بین‌الملل- چین با پشت‌سر گذاشتن اسپانیا به مقصد دوم توریست‌های بین‌المللی تبدیل می‌شود. فرانسیسکو فرانجیالی، دبیرکل سازمان گردشگری سازمان ملل متحد با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون چین در جایگاه سوم مقاصد گردشگری جهان قرار دارد اما این کشور با روند کنونی در سال ۲۰۱۰ با پشت‌سر گذاشتن اسپانیا پس از فرانسه دومین مقصد گردشگران بین‌المللی خواهد شد.

داده‌های سازمان جهانی گردشگری حاکی از آن است که چین در سال ۲۰۰۶ میلادی توانست ۴۹میلیون و ۶۰۰هزار گردشگر را به خود جذب کند که این میزان شش‌درصد بیشتر از سال ۲۰۰۵ بوده است.

همچنین میزان گردشگرانی که در این مدت از اسپانیا بازدید کردند با ۵/۴درصد به ۵۸میلیون و ۴۰۰هزار نفر رسیده است.

به گفته دبیرکل سازمان جهانی گردشگری چین از ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگران برخوردار است و همین ظرفیت بالا سبب می‌شود تا این کشور بتواند در سال ۲۰۱۰ فاصله گردشگران خود با اسپانیا را پر کند.

چین هم‌اکنون توجه ویژه‌ای را به گردشگران نشان می‌دهد. از ابتدای سال ۲۰۰۰میلادی به این سو توجه دولت و مردم چین به سودآوری صنعت توریسم جلب شده است و نسل جدید چین با دید مثبت به گردشگران نگاه می‌کند.

بنابر اظهار سازمان جهانی گردشگری چین در سال ‌آینده می‌تواند بهترین بهره‌برداری را برای صنعت توریسم خود انجام دهد.

در سال ۲۰۰۸ مسابقات المپیک در این کشور برگزار می‌شود که چین را به کانون توجه جهانی تبدیل خواهد کرد. چین می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و جاذبه‌های گردشگری خود را بیشتر به جهان معرفی کند. از سوی دیگر چین به توسعه فرهنگ توریسم‌های خروجی نیز اهمیت ویژه‌ای داده است.

به طوری که میزان شهروندان این کشور که به خارج از کشور مسافرت کرده‌اند به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

میزان شهروندان چین که در سال ۲۰۰۳ به خارج از کشور مسافرت کردند ۲۰میلیون نفر بود که این رقم در سال ۲۰۰۶ به ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر رسید. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۰ به یکصد میلیون نفر برسد. هم‌اکنون چین با پشت‌سر گذاشتن ژاپن بیشترین میزان گردشگران آسیایی را دارد. همچنین این کشور گردشگرپذیرترین کشور قاره پهناور آسیا به شمار می‌آید. بنابر گزارش سازمان جهانی گردشگری فرانسه همچنان در صدر گردشگرپذیرترین کشورهای جهان قرار دارد و مقصد اول توریست‌های بین‌المللی به شمار می‌آید.

هنوز رقم دقیقا گردشگرانی که در سال ۲۰۰۶ از فرانسه بازدید کردند مشخص نشده است اما برآوردها نشان می‌دهد در این سال ۷۵میلیون و ۹۰۰نفر توریست از این کشور دیدن کرده باشند.

برآوردهای این سازمان بین‌المللی نشان می‌دهد که تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۰۶ به عدد بی‌سابقه ۸۴۲میلیون نفر رسیده باشد که به نسبت سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۵/۴درصد رشد نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران امسال ۴درصد رشد کند.