گروه بین الملل - در حالی که برخی گزارش‌ها از احتمال از سرگیری مذاکرات شش‌جانبه در تاریخ هشتم فوریه خبر می‌دهند، یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا که به منظور گفت‌وگو با مقامات کره‌ شمالی در خصوص قرارداد‌های مالی غیر قانونی این کشور در پکن به سر می‌برد اظهار داشت:نسبت به حصول پیشرفت در مذاکرات امیدوار است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، دانیل گلیسر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، دیروز با همتای کره‌ شمالی خود در پکن دیدار و با وی در خصوص تحریم‌های مالی آمریکا که به دلیل تخلفات پیونگ‌یانگ مبنی بر جعل اسناد و قاچاق علیه این کشور اعمال شد، گفت‌وگو کرد.

گلیسر در جمع خبرنگاران گفت: ما آماده‌ایم مادامی که این مذاکرات در مسیر برنامه‌هایمان باشد در آنها شرکت کنیم. من نسبت به حصول پیشرفت در گفت‌وگو‌ها امیدوارهستم.

هیات مذاکره‌کنندگان کره‌شمالی در بدو ورود به پکن اعلام کرد که مذاکرات در سفارتخانه‌های دو طرف برگزار خواهد شد. اعضای این هیات از ذکر جزییات بیشتر در این خصوص خودداری کردند.

این در حالی است که انتظار می‌رود با انجام مذاکرات در خصوص تحریم‌های مالی بر ضد پیونگ‌یانگ، بستر مناسبی برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه فراهم شود.

در همین حال، خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد که چین به توکیو اطلاع داده که مذاکرات شش جانبه هشتم فوریه از سر گرفته خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که تاریخ اعلام شده برای ازسرگیری گفت‌وگو‌ها قابل تایید نیست.

کره‌ شمالی به دنبال برخورد جدی آمریکا علیه بانک دلتا در ماکائو در سال ۲۰۰۵ بحث تحریم‌های مالی و موضوع خلع سلاح هسته‌ای را مباحثی لاینفک و وابسته به یکدیگر اعلام داشته است.

واشنگتن پیونگ یانگ را به جعل اسناد، پولشویی و دست داشتن در یکسری جرائم و تخلفات نامشخص متهم ساخته است.

مقامات کره‌ شمالی تحریم‌های مالی آمریکا را نشانگر خصومت ‌ورزی این کشور علیه پیونگ‌یانگ می‌دانند و قریب به یک سال است که مذاکرات شش‌جانبه به حالت تعلیق درآمده است.